ua en ru

Дослідження: споживчі настрої українців покращилися лютому

Дослідження: споживчі настрої українців покращилися лютому Фото: споживчі настрої українців покращилися

Найбільших змін зазнав індекс доцільності великих покупок

Індекс споживчих настроїв (ІСН) українців у лютому 2016 року склав 54,1, що на 3,9 вище, ніж в січні. Про це свідчать дані щомісячного дослідження споживчих настроїв в Україні, повідомили сьогодні в прес-службі компанії GfK Ukraine.

"У лютому 2016 року споживчі настрої українців покращилися: індекс споживчих настроїв (ІСН) становило 54,1, що на 3,9 п. більше січневого показника. Найбільших змін зазнав індекс доцільності великих покупок", - йдеться в повідомленні.

Індекс поточного становища (ІПС) збільшився на 7,5 пунктів, досягнувши позначки 50,9. Складові цього індексу змінилися наступним чином:

- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 41,2, що на 2,7 пунктів вище, ніж у січні;

- індекс доцільності великих покупок (х5) виріс на 12,3 пунктів і встановився на позначці 60,5.

Індекс економічних очікувань (ІЕО) збільшився на 1,5 пункту, склавши в лютому 56,3. Всі складові цього індексу також зросли:

- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) виріс на 0,6 пунктів і дорівнює 55,6;

- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року (х3) виріс на 1,8 пункту і склав 43,8;

- індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчих 5 років (х4) підвищився щодо січневого показника на 2,2 пункту ─ до рівня 69,6

Крім того, в лютому покращилися очікування українців щодо можливого безробіття: індекс очікуваної динаміки безробіття встановився на позначці 152,8, що на 1,7 пункту менше показника січня. Зате індекс інфляційних очікувань склав 187,8, що на 1,6 пункту вище, ніж у січні. Очікування українців щодо курсу гривні протягом найближчих 3 місяців погіршилися: індекс девальваційних очікувань збільшився на 1,5 ─ значення 163,4.

"Зростання індексу споживчих настроїв відбулося, насамперед, завдяки відновленню індексу доцільності здійснення великих покупок після січневого падіння. Цей результат пов'язаний з тим, що всупереч очікуванням українців, девальвація не призвела до зростання рівня цін і, відповідно, до зменшення купівельної спроможності", ─ заявили аналітики GfK Ukraine.

Нагадаємо, індекс споживчих настроїв українців у січні 2016 склав 50,2, що на 2,9 пункту нижче грудневого показника.