ua en ru

Інвесторів більше приваблюють виробники предметів розкоші, а не нові технології, - експерти

Bloomberg Markets склав рейтинг кращих первинних розміщень обсягом більше 500 млн дол, проведених з моменту банкрутства американського інвестбанку Lehman Brothers у вересні 2008 р. У рейтингу домінують компанії з азіатських країн, а виробники предметів розкоші випередили власників соціальних мереж.

Азіатські компанії залучили більше половини всіх коштів, виручених за IPO з початку 2010 р., в той час як частка американських компаній в загальному показнику скоротився всього до 15%, свідчить дослідження Bloomberg. Мода на соціальні мережі проходить, що вже підтвердило первинне розміщення Facebook, в той час як тяга до предметів розкоші не слабшає.

Головним критерієм рейтингу стала динаміка акцій компаній протягом 90 днів після виходу на біржу. У підсумковий рейтинг потрапили в основному компанії, що стали публічними в 2010-2011 рр., так як до цього ринок був практично мертвий через фінансову кризу.

Кращим первинним розміщенням акцій журнал визнав лістинг на Нью-Йоркській фондовій біржі модного будинку Michael Kors в грудні минулого року. Компанія залучила 944 млн дол, а її акції за 90 днів після розміщення додали майже 144%. Для порівняння, акції Prada, що вийшла на біржу в червні минулого року, за аналогічний період втратили 2%. Правда, з тих пір папери модного будинку подорожчали на 34%.

Ще одним успішним дебютантом на біржі з числа виробників предметів розкоші стала ювелірна Pandora А/S, яка зайняла в рейтингу п'яте місце.

У рейтингу домінують компанії з азіатських країн. З цих країн цілих сім компаній на перших 10 позиціях рейтингу. Правда, азіатські компанії не відрізняються стабільністю: з 20 гірших IPO, відібраних Bloomberg, вісім були проведені компаніями з Азії. Шість з цих провальних розміщень китайські. Експерти, однак, чекають, що навала китайських корпорацій на світові фондові ринки вже наближається до кінця.

Головним біржовим провалом останніх років став лістинг бразильської суднобудівної OSX Brasil в березні 2010 р. Папери компанії втратили за перші 90 днів торгів більше 43% вартості. Найвідоміший невдаха, за версією Bloomberg Markets, - сировинної трейдер Glencore, акції якого за перші три місяці після розміщення в травні 2011 р. подешевшали на 25,5%. Це поставило компанію на 15-е місце в рейтингу провальних IPO.

На місце в цьому ренкінгу цілком могла б претендувати і соціальна мережа Facebook, однако з моменту її травневого виходу на біржу ще не минуло 90 днів. Проте компанія показала найгірший результат в перший тиждень біржових торгів серед 30 IPO на суму більше 500 млн дол з початку 2011 р. За підсумками торгів вівторка акції Facebook коштували на 26% менше ціни розміщення - це гірше результату за 90 днів філіппінської авіакомпанії Cebu Air, яка зайняла 14-у строчку рейтингу невдалих лістингів. Експерти відзначають, що і у випадку з Glencore, і у випадку з Facebook IPO почасти згубив підвищений ажіотаж навколо компаній напередодні виходу на біржу.

Втім, не всі компанії технологічного сектора переслідують невдачі. Так, за 90 днів після розміщення в листопаді 2010 р. в Лондоні російської Mail.ru Group її акції додали майже 38%.