ua en ru

Integrated Rail-Casting Костянтина Жеваго може купити найбільший метзавод Чехії

Компанія Integrated Rail-Casting підприємця Костянтина Жеваго вступила в боротьбу за найбільше чеське сталеливарне підприємство CKD Kutna Hora, завдяки якому планується вирішити проблеми постачань вагонного литва для Стахановського вагонобудівного заводу. Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна".
У минулу п'ятницю в Крайовому суді Праги пройшло чергове засідання у справі про банкрутство CKD Kutna Hora. На ньому передбачалося розглянути пропозиції кредиторів щодо реорганізації заводу. В даний час розглядаються пропозиції двох компаній - Integrated Rail-Casting Костянтина Жеваго і російської Rail Group. Остання, за словами керуючого партнера юридичної фірми "ПоверенныйЪ", що представляє російську компанію, Данила Сініцина, входить в "велику російську машинобудівну компанію". Засідання суду в п'ятницю було перенесено на невизначений час.
CKD Kutna Hora - один з найбільших в Чехії виробників лиття із сталі і високоміцного чавуну, сталевих конструкцій, в тому числі рам будівельної техніки, залізничних шасі і трамвайних візків. Виробнича потужність підприємства становить близько 30 тис. т лиття на рік, з яких до половини припадає на велике вагонне. На сьогоднішній день потужності по виробництву вагонокомплектів становлять 450 од. на місяць. На підприємстві працює близько 700 чоловік.
Процедура банкрутства CKD Kutna Hora почалася в жовтні минулого року після звернення одного з кредиторів. Загальний обсяг претензій більш ніж 250 кредиторів перевищує 1,5 млрд чеських крон (близько 60 млн євро). В кінці лютого поточного року суд дозволив реорганізацію компанії в обмін на входження в акціонерний капітал. Свої пропозиції представили Integrated Rail-Casting і Rail Group. В обмін на 100% акцій вони пропонують відповідно 485 млн чеських крон (19,1 млн євро) і 698 млн чеських крон (27,6 млн євро). Данило Синіцин відзначає, що його клієнт, на відміну від компанії Костянтина Жеваго, пропонує додатково інвестувати в чеський завод 70 млн євро. У групі "Фінанси і Кредит" коментарів не надали, пояснивши це тим, що угода ще не закрита.
Чеське підприємство необхідно Костянтину Жеваго для забезпечення литтям Стахановського вагонобудівного заводу (СВЗ), що входить до групи "Фінанси і Кредит". Потужності чеського заводу дозволяють закрити потреби українського підприємства у литті на 80%. Нагадаємо, восени цього року у СВЗ виникли проблеми з дефіцитом лиття через те, що у вересні Росія не продовжила термін дії сертифіката відповідності на продукцію Кременчуцького сталеливарного заводу (КСЗ), найбільшого в Україні виробника цієї продукції. Питання її сертифікації не вирішене до цих пір. Тим часом, за словами високопоставленого джерела на одному з підприємств групи "Фінанси і Кредит", СВЗ вже почав отримувати лиття з чеського підприємства в обсязі 300-500 литих частин вагона в місяць. "Якщо б не чеське лиття, нашому підприємству було б складно виконувати поточні замовлення на вантажні вагони",- говорить він.
Інтерес російських машинобудівників до заводу пояснюється дефіцитом лиття на підприємствах країн СНД, а також планами щодо збільшення вагонного парку, заявленими як російськими, так і українськими перевізниками. За 10 місяців поточного року підприємствами СНД було вироблено 425,7 тис. т вагонного литва, а використано 516,7 тис. т. Дефіцит покривається за рахунок китайської та американської продукції. Однак у китайських виробників також виникають проблеми з сертифікацією в Росії, що захищає інтереси власних виробників.