ua en ru

ГПУ вимагала 1,5 млрд гривень застави у справі про взяття під варту екс-голови заводу "Океан"

ГПУ вимагала 1,5 млрд гривень застави у справі про взяття під варту екс-голови заводу "Океан" Фото: суд встановив Михайлюку заставу в розмірі 100 млн гривень (twitter.com/nab_ukr)

Михайлюк узятий під варту до 11 липня

Печерський районний суд Києва постановив до 11 липня 2017 року взяти під варту екс-президента ПАТ "Миколаївський суднобудівний завод "Океан" Володимира Михайлюка в рамках розслідування справи про доведення до банкрутства суднобудівного підприємства. Відповідне рішення суд прийняв за позовом Генеральної прокуратури України в четвер, 1 червня, повідомляють адвокати екс-глави "Океану".

Відзначимо, в ГПУ просили встановити суму застави у розмірі 1,5 млрд гривень, суд зупинився на сумі 100 млн гривень.

Прокуратура закидає Михайлюку умисне доведення підприємства до банкрутства і заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах.

У той же час, на думку голови ради директорів Асоціації захисту активів Олександра Ситухо, сьогоднішнє рішення суду може бути в інтересах нинішнього власника суднобудівного підприємства - компанії Zonel Operations Ltd, власником якої є колишній член ради директорів "Газпрому" Ігор Юсуфов.

За його інформацією, завод "Океан" в рамках банкрутства в минулому році повинен був пройти процедуру ліквідації, під час якої комітет кредиторів очікував приходу нового інвестора. Однак ГПУ призупинила процедуру фінансового оздоровлення підприємства. За словами експерта, така "активність" ГПУ знижує ймовірність законного та цивілізованого завершення процедури банкрутства і приходу потенційного іноземного інвестора.

"Обростаючи кримінальними справами, підприємство втрачає перспективу фінансового оздоровлення. Парадоксально, але в даному контексті ГПУ мимоволі підігрує російським власникам. Їх завдання не дати реалізувати процедуру ліквідації, яка покликана привести відповідального інвестора на суднозавод. А не вони відповідальні за доведення підприємства до стану неплатоспроможності? Вони, з одного боку, не хочуть втрачати актив, але й не хочуть вкладати в нього гроші в поточній ситуації. В такому випадку вигідно "підвісити" ситуацію. Але для кого? Явно не для українського бюджету. Зробити це через порушення кримінальних справ - на жаль, все ще буденна практика", - сказав експерт.

Олександр Ситухо також зазначив, що звинувачення, висунуті Михайлюку в рамках розслідування, не відрізняються міцною доказовою базою. Зокрема, він нагадав, що банкрутство заводу "Океан" було ініційовано в 2012 році, тоді Михайлюк встиг пропрацювати лише місяць на посаді президента підприємства.

"Ймовірно, що Михайлюк просто опинився не в тому місці і не в той час. Він сам ГПУ не цікавий. Слідство вважає, що Михайлюк менш ніж за місяць довів підприємство до банкрутства. Але це нонсенс. Підприємство довгі роки до цього було неплатоспроможне", - сказав сяючий, зазначивши при цьому, що, за його інформацією, перебуваючи на чолі підприємства, Михайлюк не уклав жодного значущого контракту.

"Процес розшуку також був досить дивним, колишній президент заводу "Океан" сам прийшов в міліцію. І вимагати заставу в 1,5 млрд гривень при вартості всіх активів заводу 750 млн гривень було абсолютно невиправдано. Причому шкоди, як такого, за моєю інформацією, в цій справі немає", - зауважив Ситухо.

Нагадаємо, у вересні 2016 року Печерський районний суд Києва (суддя Олег Білоцерківець) за клопотанням ГПУ заарештував майно заводу "Океан", який на той момент проходив процедуру ліквідації для фінансового оздоровлення. Після цього зусиллями СБУ та генеральної прокуратури завод був переданий під контроль представнику компанії Zonel Operations Ltd Леоніду Шумило, директор ТОВ "Океан-Судноремонт". За даними ЗМІ, він фігурує в низці кримінальних справ в якості обвинуваченого у привласненні коштів, шахрайстві та доведення до банкрутства підприємств. Суддя Миколаївського господарського суду Тетяна Давченко раніше заявляла про втручання в її діяльність у справі про банкрутство суднобудівного заводу "Океан".