ua en ru

ГМК України стоїть на порозі банкрутства, - глава "Метінвесту"

Переважна більшість підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК) України з 2014 р. знаходиться на межі банкрутства, якого вдалося уникнути тільки внаслідок девальвації національної валюти і поліпшення конкурентоспроможності української продукції на зовнішніх ринках. Про це в ході Національного форуму підтримки експорту в Києві в четвер, 15 квітня, заявив генеральний директор "Метінвесту" Юрій Риженков.

За його словами, минулий рік був одним з найбільш складних для українського ринку сталі. Так, експорт прокату (без труб) з України впав на 13% - до 20,3 млн тонн. Внутрішній ринок споживання прокату знизився на 22% - до 5,6 млн тонн і в поточному році досягне мінімуму за роки незалежності України, що пов'язано з негативною динамікою ключових галузей - споживачів металопродукції.

Крім того, погіршилася ситуація на світових ринках: з початку 2014 р. ціна на український г/к рулон впала на 30%, ціни на ЗРС знизилися в 2,7 разів і досягли діапазону 50 дол. за тонну CFR Китай, поставивши на межу рентабельності більшість українських гірничо-збагачувальних комбінатів.

"Замість податкової підтримки галузі в кризовий період держава підняла ставки рентної плати у 6-7 разів у порівнянні з першим кварталом 2014 року", - підкреслив Риженков.

За його словами, через низькі обсяги та цінову кон'юнктуру чистий збиток металургів за 9 місяців 2014 р. виріс в 3,1 рази. В умовах недоступності зовнішнього фінансування більшість підприємств ГМК знаходиться на межі банкрутства, що тягне за собою ризик масового безробіття, втрати державою податків і валютної виручки.

Топ-менеджер назвав три першочергові завдання у взаєминах влади і ГМК. "Це прогнозована довгострокова стратегія Національного банку України, яка збалансує ринок капіталу і ліквідність експортерів. Прозора фіскальна політика держави, єдині правила гри для всіх учасників, чітке виконання вже існуючого законодавства. Відновлення пошкодженої в результаті бойових дій інфраструктури. У першу чергу це стосується залізничного сполучення, без якого підприємства галузі не зможуть відновити виробничі ланцюжки і налагодити стабільні відвантаження", - зазначив Риженков.

Нагадаємо, "Метінвест" є вертикально інтегрованою гірничодобувною групою компаній, що управляє активами в кожній ланці виробничого ланцюжка від видобутку ЗРС і вугілля та виробництва коксу до випуску напівфабрикатів і кінцевої продукції зі сталі, трубопрокату і рулонів, а також виробництва іншої продукції з високою доданою вартістю. Група складається з видобувних і металургійних підприємств, що знаходяться в Україні, Європі і США і має мережу продажів з охопленням всіх ключових світових ринків.

Основними акціонерами "Метінвесту" є група СКМ (71,24%) і "Смарт-холдинг" (23,76%), спільно керують компанією.