ua en ru

У ДФС розпочала роботу місія МВФ, покликана допомогти реформувати відомство

У ДФС  розпочала роботу місія МВФ, покликана допомогти реформувати відомство Фото: Євген Бамбизов (sfs.gov.ua)

Офіс з обслуговування великих платників вніс свої пропозиції

Вчора, 20 липня, у Державній фіскальній службі почала роботу технічна місія Міжнародного валютного фонду. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив начальник Офісу обслуговування великих платників податків Євген Бамбизов.

За його словами, місія спільно з співробітниками ДФС займеться розробкою напрямів та стратегії реформування фіскальної служби.

Бамбизов повідомив, що Офіс вже вніс свої пропозиції щодо реформ, зокрема, окреслено три основних напрямки.

Перше - удосконалення критеріїв визначення великого платника (КПН). Критерії повинні бути такими, щоб в Офісі обслуговувався постійний коло підприємств, а високий рівень індивідуального супроводу забезпечить збільшення надходжень до бюджету.

Пропонується підняти рівень критеріїв, згідно з якими підприємства відносяться до КПН. Зокрема ДФС пропонує підняти показник сплати платежів до державного бюджету з 20 до 30 млн гривень, а обсягу доходу з 1 до 1,5 млрд гривень, і ввести додаткові критерії: вартість основних фондів - не менше 10 млн гривень, працівників - не менше 50 в результаті кількість клієнтів Офісу має скоротитися в 2,5 рази (до 1 тис.), а частка надходжень у бюджет впаде лише на 2% і становитиме 68%.

Другий проект - впровадження електронного формату проведення камеральних та документальних перевірок. З 2011 року у Податковому кодексі існує обов'язок великого платника вести облік і первинні документи в електронному вигляді, та надавати для перевірки в електронній формі, але досі це не реалізовано. Тільки такий формат виключить людський фактор, підвищить об'єктивність перевірок і дозволить вдвічі скоротити витрати часу на перевірку. Сьогодні фахівцями Офісу вже розроблено технічне завдання для створення необхідного програмного продукту, який буде реалізовано найближчим часом.

Третій проект - електронний документообіг. Зараз зі ста адміністративних послуг та інших довідок, які надаються ДФС тільки дві можна отримати в електронному вигляді. Служба пропонує перевести 40 з 64 довідок в електронний вигляд, а 16 взагалі скасувати.

Нагадаємо, Україна і МВФ обговорили запуск проекту з комплексного реформування ДФС.