ua en ru

Європа повинна підтвердити недоцільність будівництва "Південного потоку", - "Нафтогаз"

НАК "Нафтогаз України" наполягає на тому, щоб Європа підтвердила недоцільність будівництва "Південного потоку". Про це в інтерв'ю журналістам заявив заступник голови правління НАК "Нафтогаз України" Вадим Чупрун, передає кореспондент РБК-Україна.

"Вартість "Південного потоку" коливається від 22 до 27 млрд дол. Це багато при такому положенні економік, і на це потрібні гроші не тільки Росії, але і Євросоюзу... Тому ми хочемо отримати гарантію від Європи, що наша ГТС залишиться самою надійною і перспективною в постачаннях енергоносіїв. Нам не вистачає чіткої відповіді, що робити тепер з "Південним потоком", - зазначив Чупрун.

За його словами, після того, як ЄС заявив про готовність участі в модернізації української ГТС, "ми б хотіли почути, що немає необхідності будівництва "Південного потоку". ГТС України відповідає всім необхідним вимогам, тому немає ніякої необхідності будівництва обхідних газопроводів".

Нагадаємо, 22 березня єврокомісар з питань енергетики Гюнтер Оттінгер зазначив, що питання виділення міжнародними фінансовими інститутами позики на модернізацію ГТС України і, в першу чергу, реалізацію проекту реконструкції газогону "Уренгой-Помари-Ужгород", повинно бути вирішене до червня-липня 2012 р.

Проект "Південний потік" реалізується з метою диверсифікації маршрутів поставок природного газу європейським споживачам і передбачає будівництво газопроводу через акваторію Чорного моря в країни Південної і Центральної Європи. Загальна проектна продуктивність морської ділянки "Південного потоку" складе 63 млрд куб. м в рік. Дві третини його потужностей можуть бути заповнені "старим" газом - з уже існуючих трубопроводів. Введення в експлуатацію першої нитки газопроводу заплановано на кінець 2015 р. Орієнтовна вартість "Південного потоку" оцінюється в 15,5 млрд євро, з яких близько 10 млрд євро припадає на морську частину. Партнерами "Газпрому" (50%) в проекті виступають фанцузская EdF, німецька Wintershall Holding (по 15%) і італійська ENI (20%).