ua en ru

ЄС закликав Україну скасувати закон про утилізацію знятих з експлуатації авто

Набуття чинності закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів вплине на двосторонні економічні відносини з Україною, заявляють у Європейському Союзі. 

Набуття чинності закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів вплине на двосторонні економічні відносини з Україною, заявляють у Європейському Союзі. Про це повідомляє ТСН.

"Рішення Києва запровадити подібний закон на своїй території матиме серйозний вплив на двосторонні економічні відносини. Цей закон є ще одним ударом по експортерах транспортних засобів з ЄС, яким було завдано шкоди необгрунтованим підвищенням ввізних мит на автомобілі в березні. ЄС повторно закликає Україну скасувати обидві норми", - йдеться в заяві.

У європейському диппредставництві зазначають, що введення утилізаційного збору на автомобілі принесе більше шкоди експортерам автомобілів з Євросоюзу, ніж з інших країн, оскільки ЄС становить більшу частку в українському імпорті автомобілів.

Нагадаємо, 4 липня Верховна Рада ухвалила закон про утилізаційний податок, розмір якого для конкретного авто розраховується на основі базових ставок і коефіцієнтів, прив'язаних до об'єму двигуна і залежно від того, нове авто або старе. 31 липня Президент України Віктор Янукович підписав цей закон.

Згідно з законом, базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років - 530-3501% (29,1-192, 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).

Торік Україну стрясали дискусії про введення утилізаційного збору на автомобілі. Кабмін пропонував поширити збір не тільки на російських (бо як Росія першою ввела утилізаційний збір щодо українських автомобілів), а й інших імпортерів. При цьому вітчизняні автовиробники від нього повинні бути звільнені.

Слід зазначити, що Україна раніше приєдналася до позову СОТ проти Росії, яка ввела утилізаційний збір. Проте пізніше Україна і сама ввела подібний податок, що викликало обурення в ЄС. У Євросоюзі заявили, що утилізаційний закон у його нинішньому вигляді викличе заходи, ЄС буде скаржитися на Україну в СОТ точно так само, як він це робить щодо Росії.

Незважаючи на це, Україна збирається приєднатися до консультацій, ініційованим Європейським Союзом у рамках СОТ з питання дії утилізаційного збору на автомобілі в Росії.