ua en ru

Частка аудиторії телеканалу "Інтер" у вересні скоротилася до 16,25%

Телеканал "Інтер", який стрімко наростив частку аудиторії на початку року, восени почав її втрачати - у вересні його частка склала 16,25%, що навіть менше показника вересня минулого року, пише "Комерсант-Україна".

Загальна аудиторія телеглядачів за цей період не змінилася, і скорочення показників "Інтера" могло відбутися тільки за рахунок зростання числа глядачів інших каналів, відзначає керуючий директор Aegis Media/GMG Сергій Скачек. Більше за всіх за вересень зріс СТБ - з 8,79% до 13,49%. За останні місяці показали зростання та інші канали - "Студія 1+1" (на 0,1%), "Україна" (на 0,27%) і навіть "Новий канал" (на 0,78%). Аудиторія ICTV традиційно стабільна.

На відміну від цих телеканалів, на "Інтері" восени не виходило рейтингових програм, пояснює директор агентства ZenithOptimedia Денис Сторожук. Ще наприкінці весни канал почав втрачати аудиторію після завершення серіалів "Свати" і "Байки Мітяя", говорить експерт. За його прогнозами, показники "Інтера" будуть падати і надалі. Його основний контент створював продакшн "Студія Квартал-95", співпраця з яким по більшості проектів була припинена.

СТБ ж, навпаки, саме восени традиційно починає покази нових сезонів своїх шоу - "Х-фактор", "Майстер-шеф", "Танцюють всі" і "Битва екстрасенсів", розповідає Сторожук. "Саме ці шоу складають топ-5 за кількістю глядачів за останній місяць", - відзначає він. За його словами, канал після річного "просідання" повернувся до стратегії сезонного зростання - навесні та восени його частка аудиторії зазвичай значно підвищується.

З початком сезону почали зростати показники "Студії 1+1", які до цього стабільно знижувалися. Директор групи "1+1" Олександр Ткаченко пояснює це низькою базою порівняння. На початку року з сітки мовлення зник рейтинговий серіал "Інтерни", трансляцію якого перекупив канал "Україна". "Ми вирішили піти на експеримент, поставивши в ефір досить багато продуктів власного виробництва. Але, на жаль, не всі експерименти вдалися", - додає Ткаченко. Тому восени канал почав також закуповувати контент, поставивши в ефір серіал "Чудовий вік", шоу "Багаті теж плачуть", а також програми "Студії Квартал-95".

Наростити аудиторію зміг і канал "Україна". Влітку його показники значно збільшилися за рахунок трансляції матчів чемпіонату "Євро-2012". А восени був запущений ряд нових серіалів ("Країна 03", "Карпов", "Дорожній патруль"), які збирають частку аудиторії більше середньої по ринку, говорить Сторожук.

Підняти показники зміг навіть "Новий канал", падіння аудиторії якого почалося минулої весни і тривало близько року. "Основний контент каналу - фільми та серіали, ротація яких викликає скачки показників. Наприклад, влітку закінчилися багато шоу власного виробництва, і глядачі пішли з каналу. Але восени запустилися нові проекти - один з них, "Шоумастгоуон", навіть увійшов до двадцятки найбільш рейтингових минулого тижня", - розповідає Сторожук.

Незважаючи на втрату частини аудиторії, доходи "Інтера" за підсумками року виявляться вищими, ніж в 2011 році, вважають експерти. "Цієї осені канали заробляють на політичній рекламі, і більше всіх - саме "Інтер". Його цільова аудиторія ідеально підходить для політиків, тому вони воліють цей канал", - зазначає керівник продажів одного з холдингів. За даними видання, політики витратять на телевізійну рекламу від 500 млн до 600 млн грн. З них на "Інтер", за оцінками учасників ринку, припадає понад 30% всіх телевізійних бюджетів.

Читайте також: "Студія Квартал-95" уклала угоду з "1+1" через відмову "Інтера"