ua en ru

Дефіциту вантажних вагонів в УЗ немає, проблема - у неефективному управлінні, - експерт

Дефіциту вантажних вагонів в УЗ немає, проблема - у неефективному управлінні, - експерт Фото: дефіциту вантажних вагонів в УЗ немає (facebook.com/Ukrzaliznytsia)

Слабка ланка "Укрзалізниці" - дефіцит локомотивів та неефективна диспетчеризація, вирішення цих проблем може вирішити проблему низької швидкості перевезень залізницею.

Про це пише РБК-Україна з посиланням на заяву генерального директора Федерації роботодавців транспорту України Володимира Гусака.

"Локомотиви зараз є тим дуже вузьким місцем, яке заважає УЗ показувати кращі операційні результати. На нашу думку, дефіциту вантажних вагонів, напіввагонів та зерновозів в Україні немає. І коли, скажімо, на початку цього року оборот вагонів складав шість діб, то всього вистачало - і піввагонів, і зерновозів, і іншого рухомого складу. Але зараз оборот вагонів збільшився до восьми діб. І почався з’являтися дефіцит", - пояснив Гусак.

За його словами, програма УЗ щодо закупівлі локомотивів на 30 млрд грн дозволить вирішити проблему швидкості доставки вантажів, яка останнім часом суттєво загострилась. Проте експерт зазначив: він сумнівається, що компанія здатна реалізувати заявлені наміри, адже в попередні роки інвестиційні плани УЗ хронічно не виконувались. Зокрема, у 2019-му році інвестиційну програму було виконано лише на 50%, а в попередні роки - не перевищувало 70%.

"Локомотиви є зараз тим визначальним чинником, який впливає на ефективність руху потягів по УЗ та той самий оборот вагонів. Тому ідею закупівлі нових локомотивів ми підтримуємо. Але яким яке буде втілення, якщо УЗ ніколи не виконує заявлені інвестиційні програми?" - пояснив Гусак.