ua en ru

АТП називає неприйнятною заборону на віднесення роялті нерезидентам до валових витрат

Американська торговельна палата (АТП) називає неприйнятною заборони на віднесення до валових витрат роялті нерезидентам (стаття 140.1.2 проекту Податкового кодексу України), а також витрати, понесені (нараховані) у зв'язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) із консалтингу, маркетингу, реклами, інжинірингу (стаття 139.1.13 проекту Кодексу). Про це йдеться в Офіційній позиції АТП щодо вищезазначених новел у проекті Податкового кодексу, направленій до Адміністрації Президента та до парламентського комітету із питань податкової та митної політики.
"Палата розуміє, що на думку уряду така заборона буде запобігати податковим схемам, що використовуються непрозорим бізнесом для скорочення своїх податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств в Україні. Однак, беручи до уваги аргументи, наведені нижче, така пропозиція є неприйнятною для міжнародного прозорого бізнесу", - сказано у тексті Позиції АТП.
Палата наголошує на наступних пунктах, які вплинуть на українську економіку, якщо ця пропозиція стане законом:
- українські дочірні компанії міжнародних компаній будуть відшкодовувати додаткові податкові витрати за рахунок підвищення цін;
- інвестиційний імідж України буде серйозно пошкоджено;
- для цілей надання послуг з-за меж України і отримання роялті міжнародний бізнес навряд чи буде реєструвати постійні представництва в Україні;
- багато міжнародних компаній будуть посилатися на підписані угоди про уникнення подвійного оподаткування.
Палата від імені своїх членів хотіла б запропонувати такі способи вирішення цього питання:
- забезпечити контроль за бізнес спрямованістю таких платежів (стаття 14.1.27 проекту Податкового кодексу - визначення витрат);
- обмежити вирахування роялті та плати за послуги, що сплачуються офшорним зонам або країнам, в яких ставки податку на прибуток підприємств є значно нижчими, ніж відповідні ставки в Україні;
- запровадити правила трансфертного ціноутворення ОЕСР (Організації економічного співробітництва та розвитку) (які на даний момент є більш розвиненими у визначенні чи трансфертні ціни між пов'язаними сторонами є на рівні ринкових);
- досліджувати та застосовувати міжнародні практики у подоланні таких проблем.