ua en ru

АМКУ вирішив втрутитися в конфлікт авіакомпаній МАУ і "Дніпроавіа"

У конфлікт авіакомпаній "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) і "Дніпроавіа" за право польотів в аеропорт Дніпропетровська втрутився Антимонопольний комітет України (АМКУ). Відомство почало перевірки законності відмови компанії "Дніпроавіа", що володіє аеропортом, у видачі слотів МАУ для польотів до Дніпропетровська. Якщо факт порушень будуть доведений, АМКУ може скасувати свій дозвіл на приєднання "Дніпроавіа" до авіаальянси "Українська авіаційна група", пише в сьогоднішньому випуску "Комерсант-Україна".

За інформацією видання, перевірки компанії "Дніпроавіа" почалися після звернення в Антимонопольний комітет МАУ та Державіаслужби, повідомили вчора в АМКУ. Сторони подали у відомство скаргу на "штучні обмеження з боку" Дніпроавіа "при виділенні слотів на польоти в аеропорт" Дніпропетровськ "для авіакомпаній, які не є учасниками авіаальянси" Українська авіаційна група "(УАГ). Зараз в УАГ входять" АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа". Голова правління "Дніпроавіа" Сергій Ткаченко підтвердив факт перевірок в авіакомпанії.

Як оповідання виданню минулого тижня прес-секретар авіакомпанії Євгенія Сацька, МАУ звернулася до АМКУ у кінці минулого року. За її словами, МАУ близько двох років намагалася отримати слоти на польоти до Дніпропетровська, але в аеропорту "або відмовляли у видачі, або ігнорували запити компанії", тому МАУ звернулася в комітет.

"З 27 березня ми почали продаж квитків на рейси до Дніпропетровська, але дозволу на польоти поки не отримали. Якщо МАУ його не отримає, нам доведеться повертати пасажирам гроші", - заявила Є.Сацька.

Віце-президент з продажу і маркетингу МАУ Сергій Фоменко уточнив, що станом на понеділок відповіді від аеропорту "Дніпропетровськ" авіакомпанія не отримала. "Службових телеграм на цей рахунок не було. Ми вважаємо, що на внутрішніх рейсах нас не мають права відмовляти в польотах - компанія відповідає всім вимогам", - заявив С.Фоменко.

Сергій Ткаченко відзначив, що відмови аеропорту у видачі слотів МАУ мали законні підстави, і пообіцяв пізніше прокоментувати це питання.

Високопоставлене джерело видання в "Дніпроавіа" розповів, що аеропорт обмежує прийом суден вантажопідйомністю понад 50 т - серед них і Boeing 737, на яких здійснює польоти МАУ. "АМКУ вже закінчив перевірку в "Дніпроавіа" і вивчає надані нами документи. Серед них - рекомендації інституту" Украеропроект ", що досліджував стан смуги і рульових доріжок аеропорту і рекомендував нам обмежити прийом літаків понад 50 т", - сказав співрозмовник "Комерсант-Україна" . За його словами, МАУ була не єдиною компанією, якій було відмовлено в польотах з цієї ж причини.

Як пише видання, конфлікт між компаніями може призвести до того, що Антимонопольний комітет перегляне своє рішення про видачу дозволу "Дніпроавіа" на приєднання до УАГ. "На підставі результатів перевірок ми можемо скасувати своє рішення або залишити його в силі", - відзначили в прес-службі АМКУ. У кінці жовтня минулого року комітет видав "Дніпроавіа" дозвіл терміном на один рік на приєднання до альянсу. У комітеті тоді заявили, що дозволили це лише за умови, що перевізники забезпечать "економічно обгрунтовану вартість" квитків на внутрішньоукраїнські регулярні рейси і не будуть обмежувати доступ інших перевізників у Дніпропетровський аеропорт. У прес-службах УАГ і Державіаслужби вчора не змогли надати коментарі.

Законодавство дозволяє АМКУ переглядати свої рішення і встановлювати при їх видачі ряд умов і обмежень, кажуть юристи.
"Доступ до аеропорту є для авіакомпаній головною умовою ведення бізнесу. І обмежувати доступ до нього - це пряме порушення. Подібний прецедент був з лондонським аеропортом "Хітроу": авіакомпанія Virgin Airways, яку не пускали в аеропорт, змогла довести факт змови між British Airwais і керівництвом "Хітроу", - стверджує партнер юридичної фірми Astapov Lawyers Олег Мальський. Але технічні обмеження аеродрому, доведені "Украеропроект", є підставою для того, щоб обмежити доступ до нього деяких авіакомпаній. "Якщо це обмеження поширюється не на одну авіакомпанію, то порушень з боку "Дніпроавіа" немає. Але виникає питання: чи було відомо АМКУ про це обмеження, коли він видавав дозвіл на приєднання до альянсу? Якщо ні, то комітет має право переглянути рішення", - відзначає О.Мальський.