ua en ru

Американські авіаперевізники за підсумками ІІІ кварталу виходять в прибуток

Американські авіаперевізники за підсумками ІІІ кварталу виходять в прибуток. Аналітики прогнозують, що найбільші з них пережили липень-вересень цілком непогано: попит на їх послуги в традиційно сильний літній період залишався стабільним, а ціни на авіаційне паливо навіть трохи знизилися.

Варто відзначити, що бізнес-модель американських авіакомпаній відрізняється від прийнятої більшістю перевізників в Європі і включає в себе багато елементів, характерних для лоукостерів. Політ всередині США навіть літаком великої компанії може вимагати додаткових витрат: 25 дол. коштує здати в багаж першу валізу, а деякі авіакомпанії беруть ще й 50 дол. за ручну поклажу. За місце біля аварійного виходу доведеться доплатити ще 120 дол. Перегляд фільмів, алкогольні напої, горішки до пива, навушники і навіть подушечку для бажаючих подрімати під час рейсу стюардеси запропонують лише за додаткову плату.

Звітну сесію в середу почала American Airlines. Компанія з 2011 року проходить через реструктуризацію, витрати на яку збільшили збиток з 162 млн дол. роком раніше до 238 млн дол. Однак без обліку цих витрат на оптимізацію бізнесу American Airlines отримала б у липні-вересні прибуток в 110 млн дол. American Airlines також підтвердила прогнози аналітиків про те, що в третьому кварталі завантаженість літаків виявилася як ніколи високою.

У четвер свою звітність представив і лоукостер Southwest Airlines. Компанія завершила квартал з прибутком в 16 млн дол. проти збитку в 140 млн дол. роком раніше. При цьому компанія повідомила про те, що показники виручки з пасажира і завантаженості літаків зросли до рекордних рівнів, хоча і виявилися гіршими її очікувань через зниження пасажиропотоку у вересні.

Хоча експерти і вважають, що підсумки третього кварталу будуть успішними як мінімум для провідних авіакомпаній країни, однак вони попереджають, що в цілому для галузі період отримання прибутків може незабаром завершитися. "Часи високих показників виручки поступово підходять до кінця. Ще невідомо, яким буде четвертий квартал", - вважає аналітик Maxim Group Рей Нейдл. Приводом для занепокоєння є стан економіки США: майбутнє підвищення податків і скорочення бюджету загрожують загальмувати зростання авіакомпаній.

При цьому провідні американські авіакомпанії лише зовсім недавно пережили найглибшу фінансово-економічну кризу 2008-2009 років, після якої їх стратегія полягала в здійсненні злиттів, як Delta з Northwest або United з Continental, в проведенні реструктуризації в ході добровільного банкрутства, у відмові від нерентабельних маршрутів і введення нових зборів. І оскільки перевізники робили все це дуже успішно, авіапасажирам тепер і в майбутньому слід налаштовуватися на меншу кількість авіаліній та зростання цін, йдеться в щорічній доповіді Мінтранспорту США про стан справ з авіаперевезеннями.

Читайте також: Американські компанії викуплять власних акцій на 400 млрд дол