ua en ru

"Укрзалізниця" запровадила автоматичну прикордонну систему, яка зменшить час пропуску вантажів на кордоні

Наступним етапом автоматизації технологічних процесів у вантажному господарстві стало впровадження автоматичної прикордонної системи, що зменшує час пропуску вантажів на кордоні, поліпшує фінансову взаємодію між вантажовласниками і українськими залізницями, надає змогу вийти на електронний обмін документами з органами Державної митної служби. Про це розповів начальник головного комерційного управління "Укрзалізниці" Юрій Меркулов, передає прес-служба компанії.

"Нова автоматизована прикордонна система покликана вирішити перелік важливих завдань, з її допомогою повністю зміниться система розрахунків між вантажовласниками-транзитниками, експедиторськими організаціями з одного боку і українськими залізницями - з іншою. Нагадаю, що до цього часу діяла досить витратна для наших партнерів система фінансових взаємин. При ній вантажовласники-транзитники повинні були відволікати свої оборотні кошти на здійснення передоплати, а остаточний розрахунок за перевезення відбувався після того, як вантаж виходив за межі України. Зараз вводиться такий порядок, при якому клієнт розраховується при в'їзді на нашу митну територію", - повідомив Меркулов.

Новий порядок розрахунків, по-перше, дозволить вантажовласникам раціональніше використовувати свої фінансові ресурси. По-друге, залізничники починають працювати по єдиному алгоритму як з внутрішніми вантажами, так і з транзитними і імпортними.
АРМ ТВК Кордон - складова частина прикордонної системи - дасть можливість обробки перевізних документів на вхідних пограничних станціях. АРМ включає наступні функції: використання інформації, отриманої по електронному обміну даними (ЕОД) з сусідніми залізничними адміністраціями, доповнення необхідними даними і інтеграцію цих даних в АСК ВП УЗ (автоматична система управління вантажними перевезеннями "Укрзалізниці"). АРМ ТВК Кордон формує всі необхідні дані по вантажу. На підставі цих даних формується поїзна передавальна відомість і бланк транзитної декларації або документа контролю доставки. Тобто у митних органів є можливість заздалегідь, до моменту прибуття поїзда на станцію переходу державного кордону, отримувати попередню декларацію в електронному вигляді.

"Зараз ми якраз знаходимося у стадії гармонізації стиковки системи перевезень і митною. Можливо, буде потрібно створення якоїсь буферної системи, оскільки митна система закрита і може працювати лише на вхід. Словом, наші галузеві фахівці активно займаються цією проблемою. Повноцінне впровадження прикордонної системи істотно прискорить процес обробки вагонів і вантажів, підвищить точність даних про перевезення і, відповідно, підвищить привабливість нашої країни як транзитної держави", - наголосив начальник головного комерційного господарства "Укрзалізниці".

Нагадаємо, вчора прес-служба Ради підприємців при Кабінеті міністрів України повідомила, що "Укрзалізниця" скасувала обмеження на перевезення шроту (макухи) у зерновозах до країн СНД.