"Київхліб" закрив хлібокомбінат у Василькові, не витримавши конкуренції, - джерело
Найбільший у Києві та Київській області виробник хліба і хлібобулочних виробів "Київхліб", не витримавши конкуренції, зупинив роботу хлібокомбінату у Василькові. Про це пише "Комерсант-Україна" з посиланням на високопоставлене джерело в компанії.
У "Київхлібі" вчора відмовилися від офіційних коментарів. Однак високопоставлене джерело в компанії розповіло, що хлібокомбінат у Василькові був закритий з тієї ж причини, що і столичний "Булочно-кондитерський комбінат" у поточному році, а також хлібокомбінати N4 і N6 у минулому. ""Київхліб" просто не витримав конкуренції з боку "Хлібних інвестицій" і "Кулиничів"", - заявив співрозмовник.
За оцінками "Укрхлібпрому", на сьогоднішній день щодобове споживання хліба в Києві та Київській області становить 850 т, з яких близько 590 т припадає на "Київхліб", 150 т - на "Кулиничі", 80 т - на "Хлібні інвестиції". При цьому ще на початку року "Київхліб" реалізовував близько 650 т хліба на добу.
Конкурент "Київхліба" - холдинг "Хлібні інвестиції" - навпроти, нарощує потужності і реалізацію хліба. Як зазначив власник "Хлібні інвестиції" Юрій Триндюк, у 2014 році компанія побудує ще один хлібозавод в Київській області. Проект буде реалізований поруч з діючим підприємством компанії "Перший столичний хлібозавод" в Нових Петрівцях. Введення в експлуатацію нових виробничих потужностей, а також розширення існуючих на діючому підприємстві дозволять збільшити випуск продукції "Хлібних інвестицій" в Київській області в два рази - з нинішніх 80 т на добу до 160 т на добу (з можливістю збільшення до 260 т на добу). Генеральний директор хлібозаводу "Кулиничі" Вадим Погребняк, у свою чергу, заявив, що в 2014 році компанія розраховує збільшити потужності і реалізацію продукції з нинішніх 150 т на добу до 300 т на добу.
Голова Всеукраїнської профспілки працівників харчової, переробної промисловості та суміжних галузей Анатолій Тельних вважає, що втрата частки "Київхліба" пов'язана з меморандумом, підписаним 2 липня між корпорацією "Кулиничі", роздрібними мережами, центральними і місцевими органами влади. В документі "Кулиничі" пообіцяли стримувати ціни на соціальні сорти хліба (батон "Нива", хліб "Український домашній", "Богданівський", "Печерський", "Арнаут" і "Пшеничний традиційний").
Натомість Аграрний фонд забезпечує компанію дешевим борошном, а магазини беруть на реалізацію насамперед їх продукцію. "Вибіркове надання пільг окремим товаровиробникам галузі ставить в нерівні умови інші компанії і суперечить антимонопольному праву", - вважає Тельних.
Дії меморандуму ще більше похитнули позиції "Київхліба". "Великі торговельні мережі або сильно скорочують закупівлі, або взагалі відмовляються брати його продукцію. Чого, наприклад, не можна сказати про "Кулиничах"", - говорить гендиректор "Укрхлібпрому" Олександр Васильченко. Проте співвласник мережі "Фуршет" Ігор Баленко (з числа підписали меморандум) стверджує, що в мережі стало менше продукції "Київхліба", оскільки "Кулиничі" та "Хлібні інвестиції" запропонували кращі умови. ""Київхліб" не витримує конкуренції, компанія не хоче інвестувати в модернізацію свого виробництва. У підсумку виходить, що собівартість товару у них вище, ніж у конкурентів, і вони не можуть запропонувати такі ж умови, як інші", - зазначив Баленко.