ua en ru

"Фокстрот", "Ельдорадо" і "Сomfy" об'єднали зусилля для захисту галузі і прав споживачів

Державна інспекція з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція) виписала торговій мережі «Фокстрот. Техніка для дому» штраф на суму 401 млн грн. До цього магазини мережі «Ельдорадо» були оштрафовані на 103,66 млн грн. Перевірки все ще тривають, що може спричинити подальші побори, повідомила прес-служба «Фокстроту».

У повідомленні сказано, що 5 грудня найбільші торговельні мережі магазинів побутової техніки та електроніки «Фокстрот», «Ельдорадо», «Сomfy» і «Алло», що є конкурентами на ринку, об'єднали зусилля для захисту галузі і прав споживачів . Оператори ринку роз'яснили ситуацію, вказавши на конкретні приклади недосконалості в законодавчій базі, яка допускає невиправданий фіскальний тиск , а також про руйнівні наслідки дій Держспоживінспекції для галузі в цілому.

«Вважаю, що сьогодні ми переживаємо кризу існуючої системи захисту прав споживачів, а вся енергія Держспоживінспекції, яка в Україні покликана захищати споживачів від продукції, яка дійсно представляє загрозу для життя і здоров'я населення, спрямована на саму цивілізовану частину роздрібні мережі, де у клієнта немає ризиків купити контрафактну продукцію. Нинішнє законодавство має багато умовних формальностей (які можна двояко трактувати), що не відображають реальної якості продукції, але дають підставу Держспоживінспекції штрафувати продавців», - сказав гендиректор Асоціації підприємств побутової техніки та електроніки Олег Іванов
.
«Нинішній конфлікт між главою Держспоживінспекції Сергієм Орєховим та мережами побутової техніки продемонстрував недосконалість старого законодавства про захист прав споживачів. А також породив неоднозначні думки, чому голова Держспоживінспекції, використовуючи нечітко прописані пункти постанов Кабінету міністрів про технічні регламенти, такий критичний з оцінками якості побутової техніки та дає оцінку чесності провідних гравців ринку ? Це бажання накласти санкції або захист прав споживачів?», - сказано в повідомленні.

Представники торгової мережі «Фокстрот» заявили про консолідацію зусиль торгових мереж «Фокстрот», «Ельдорадо», «Сomfy» і «Алло» у боротьбі за права споживачів, честь галузі та про перехід в активну стадію роботи над вдосконаленням галузевого законодавства .

«Мета одна - звернути увагу Держспоживінспекції на актуальні проблеми системи захисту прав споживачів в Україні, дійсно важливі для покупців (якість товарів на відкритих вуличних ринках, в кіосках , у приватних підприємців)», - сказано в повідомленні.

«У найближчих планах - робота наших юристів у судах , а також звернення до вищого керівництва країни - Президента, прем'єр-міністра, міністру внутрішніх справ, до Міністерства економічного розвитку і торгівлі, а також в усі посольства країн, що представляють провідних імпортерів. Думаю, до міжнародного скандалу не дійде», - повідомив про найближчі плани виконавчий директор мережі «Фокстрот. Техніка для дому» В'ячеслав Поврозник.

Він підкреслив, що тиск на рітейлерів має бути припинено, а новий закон про права споживачів повинен бути прийнятий з нашими поправками і працювати не як підстава для найжорстокіших санкцій цивілізованої галузі торгівлі побутовою технікою та електронікою в Україні, а як надійний фільтр для дійсних і значних правопорушень .

«Торгова мережа «Ельдорадо» впевнена в перспективах оскарження постанов про накладення штрафних санкцій Держспоживінспекції . Ми маємо в своєму розпорядженні доказами незаконності дій чиновників і абсурдності висунутих звинувачень», - оцінив ситуацію гендиректор торговельної мережі «Ельдорадо» Сергій Цибульський.

«Цивілізований роздріб отримав удар в спину і змушує замислитися тих , хто розвиває бізнес у країні, створю робочі місця і наповнює державний бюджет» , - зазначив виконавчий директор «Comfy» Геннадій Вербиленко.

Через тиждень ключові гравці ринку роздрібної торгівлі побутовою технікою та електронікою планують запросити всі зацікавлені сторони (торговельні мережі, постачальники продукції, громадські організації, представники державних органів та ЗМІ) до конструктивного діалогу з метою сформувати вичерпний список необхідних дій, спрямованих на вдосконалення чинного законодавства для захисту галузі та прав споживачів, резюмується в повідомленні.