ru ua

"Енергоринок" в 2013 році перерозподілив закупівлю електроенергії на користь ТЕС

Держпідприємство "Енергоринок" збільшило частку електроенергії теплових електростанцій (ТЕС) і теплоелектроцентралей (ТЕЦ) в обсягах, що закуповуються для забезпечення українських споживачів, з 46,75% в 2012 році до 46,99% в 2013 році, при цьому скоротивши частку атомних електростанцій з 46,97% до 44,27%. Про це повідомила прес-служба ДП "Енергоринок".

Структуру електроенергії, придбаної для подальшого перепродажу енергопостачальникам, з розбивкою за видами генерації та вартості опублікував сам "Енергоринок". При цьому держпідприємство оприлюднило тільки процентні співвідношення без абсолютних показників, як за кількістю електроенергії, так і за її вартістю.

Незважаючи на те, що компанії, що експлуатують ТЕС і ТЕЦ, в 2013 році продали "Енергоринку" менше половини всієї необхідної електроенергії, на неї припало більше 70% всієї вартості.

Частка ТЕС, що працює переважно на вугіллі, в загальному обсязі придбаної електроенергії склала 40,34%, тоді як у вартості - 55,34%, ТЕЦ, що працюють переважно на газі, - 6,65% і 15,33% відповідно.

Тим часом, на атомні електростанції, які відпустили в ринок більше електроенергії, ніж ТЕС, мали отримати тільки 20,82% всіх коштів, призначених для оплати електроенергії, а отримали ще менше через неповні розрахунки "Енергоринку" з виробниками електроенергії.

Перерозподіл коштів на користь ТЕС і ТЕЦ обумовлений тим, що "Енергоринок" купує електроенергію у переважно приватних компаній, які експлуатують такі електростанції за значно вищими цінами, ніж електроенергію атомних і гідроелектростанцій ( ГЕС).

Великі ГЕС у 2013 році забезпечили випуск в ринок 7,88% всієї електроенергії проти 5,85% роком раніше, тоді як їх частка в загальній вартості склала 3,59% (у 2012 р. - 2,94%).

"Енергоринок " виконує функції оператора оптового ринку електроенергії. Держпідприємство купує електроенергію у виробників за різними цінами, формує єдину середньозважену і реалізує компаніям-енергопостачальникам для подальшого продажу споживачам.