ua en ru

ТОП-10 кращих і гірших шкіл Києва

В яких школах столиці вчать найкраще
Ось уже п'ятий рік «Сегодня» стежить за якістю освіти в українських школах. Щоб зрозуміти, в яких із них вчать на 200 балів (максимальний результат на тестах), а де рівень викладання кульгає, ми аналізуємо підсумки зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), які щорічно публікує на своєму сайті Український центр оцінювання якості освіти. І на їх основі складаємо рейтинг найкращих і найгірших шкіл.
ЯК ЗДАЛИ ТЕСТИ. Якщо порівнювати результати тестування-2012 з минулорічними, то тих, хто не дотягнув до мінімуму в 124 бали, стало менше. Наприклад, з української мови та літератури їх число знизилося з 9,33% до 9,21%, з історії України - з 9,8% до 9,17%, а з англійської - з 9,31% до 8,65% . Така ж ситуація з хімії, біології, географії та російської мови. За цим предметам кількість двієчників скоротилося відповідно на 1,92% (було - 10,10%), 1,94% (було - 9,65%), 0,75% (було - 9,42%) і на 0, 61% (було - 10,21%). Виняток із загального правила - математика і фізика. Тих, хто не осилив тести з цих предметів, стало більше на 1,72% і 2,24%.
Але, незважаючи на цю позитивну тенденцію, можна однозначно стверджувати, що нинішні випускники «відстрілялися» краще, ніж їхні попередники. Наприклад, по тому ж української мови одночасно зі зменшенням числа двієчників трошки знизилося і число 200-бальників. Якщо в минулому році їх було 0,06%, то в цьому - 0,05%. Кількість відмінників скоротилося і з англійської - з 0,07% до 0,06%. Також по ньому в цьому році менше «середнячків», тобто тих, хто набрав 180-199,5 балів: їх було 8,09%, а стало 7,52%. Те ж саме з географією і хімією.
ЗМІНИ НА верхівки. Цікаві перестановки відбулися на нашому навчальному Олімпі. Багато торішні лідери не втрималися на своїх позиціях у десятці кращих по тому чи іншому предмету і взагалі вибули звідти. Це стосується в основному спецшкіл, а також трьох звичайних, які у 2011-му вперше опинилися в числі самих-самих.
Чому так сталося - є два пояснення. Перше - багато зі згаданих навчальних закладів за рік просто-напросто погіршили свої результати. Наприклад, в спецшколі № 125 з поглибленим вивченням англійської, яка минулого року була лідером по цьому предмету (1-е місце), число тих, хто здав тести на 173-200 балів, зменшилося з 88,24% до 48,57% . Те ж саме відбулося і з спецшколі № 115 ім. І. Огієнка. Рік тому вона була на 1-му місці за «мове» і на 4-му з англійської з результатами в 95,65% і 85,71%, які знизилися до 46,51% і 41,03%.
Друге пояснення - повернення в рейтинг тих ліцеїв і гімназій, які з року в рік ставали кращими, але через відсутність випуску в 2011-му вони взагалі туди не потрапили, звільнивши тим самим місця іншим. Наприклад, це гімназія № 117 ім. Лесі Українки (у 2010-му була в числі кращих по «мове», історії України та англійської) і ліцей № 171 «Лідер» (лідирував з математики). У цьому році вони потіснили в топ-10 інші школи. Так, перший навчальний заклад зайняло 9-е місце з української з результатом в 68,85%, а друге - 10-е місце з цього ж предмету (результат - 68,09%), а також 9-е з математики (результат - 79,17%).
Що стосується «олімпійських» злетів і падінь інших ліцеїв і гімназій, то багато хто з них все-таки змогли утриматися в числі кращих. І при цьому деяким навіть вдалося зайняти більш високі місця. Наприклад, Український гуманітарний ліцей КНУ ім. Т. Шевченка знову на 1-му місці з української мови (у минулому році був на 2-м). Поліпшив свої позиції і Русанівський ліцей. У порівнянні з минулим роком, він піднявся з математики з 7-го на 1-е місце, підвищивши свій результат з 92,31% до 100%. Ще на 1-е місце з англійської вирвалася спецшкола № 155 (була на 3-му місці). У цьому році число відмінників з цього предмету збільшилася з 87,50% до 88,37%. Втім, серед гімназій і ліцеїв були ті, що погіршили свої результати. Наприклад, гімназія № 153 ім. А. С. Пушкіна. Якщо в минулому році вона була в лідерах відразу з двох предметів - по «мове» (результат знизився з 80% до 66,67%) та історії України (з 84,62% ​​до 64,71%), то в цьому їй не вдалося там утриматися.
Двієчник. На відміну від лідерів, у аутсайдерів все як і раніше. Як і в минулому році, двієчників найбільше в Дарницькому, Деснянському, Дніпровському та Оболонському районах. Тут кількість тих, хто не набрав 124 бали, - у середньому 5-7%. Це майже в два рази більше, ніж, приміром, у Печерському, Подільському та Шевченківському районах, де цей показник складає всього 2-4%.
Як правило, найбільша кількість хлопців, які провалили тести, - в звичайних середніх школах. Воно може досягати там 15-30%! Набагато менше їх - в спецшколах. До речі, що стосується останніх, то тут кожен рік не обходиться без курйозів: в деяких з них саме той предмет, на якому вони спеціалізуються, учні здають найгірше. Так, в спецшколі № 273, де поглиблено вивчають українську мову та літературу, цей предмет не здали майже 21% випускників. Ще приклад - спецшкола № 216 з англійським ухилом. Тут тільки 20,69% впоралися з тестом з англійської мови.
Приватники. З приватними школами все теж практично без змін. Вони як і раніше обганяють за результатами звичайні школи, але все ж сильно відстають від ліцеїв і гімназій. Втім, незважаючи на це, ось уже другий рік деяким з них вдається лідирувати в своїх районах з окремих предметів. Наприклад, ліцей «Гранд» (Голосіївський район) знову увійшов до трійки лідерів у своєму районі з англійської. Також в числі кращих у своєму районі з цього ж предмету - приватна школа «Афіни» (Солом'янський район).
ЯК МИ ВВАЖАЛИ
Ми взяли за основу 4 предмета, тести з яким проходило найбільше учасників: українська мова (91,2% від загального числа зареєстрованих), математика (57,2%), історія України (58,4%) і англійський (25,2 %). Від різних шкіл в тестах по одній і тій же дисципліні брало участь різне число учнів - від 2-15 до 50-150. Тому для об'єктивності з того предмету, де на тести прийшло менше 10 учнів, ми ставили прочерк (для англійської - 5 чоловік). Інакше б вийшло, що, наприклад, Русанівський ліцей зайняв би 2-е місце в топ-10 кращих з історії України, обігнавши ліцей «Наукова зміна», так як в ньому відмінників, які здали тест на 173-200 б., - 83,3%, а в «Науковій зміні» - 78,13%. Але при цьому від Русанівського ліцею прийшло 6 чоловік, а від «Наукової зміни» - 32. Потім ми взяли результати Українського центру оцінювання якості освіти та склали відсотки тих, хто заробив від 173 до 200 б. Так, в спецшколі № 16 з англійським ухилом по цьому предмету від 173 до 183 б. набрали 34,29% учнів, від 183,5 до 190 - 11,43%, від 190,5 до 195 - 8,57%, від 195,5 до 199,5 - 8,57%, а 200 балів - 0 %. Разом тих, хто набрав від 173 до 200 б. в цій школі, - 62,86%. За таким принципом ми визначили трійки кращих шкіл в кожному районі. А в число аутсайдерів потрапляли ті школи, в яких великий відсоток учнів, недотянувшіх до 124-х балів.