З початку року український авторинок сильно «просів», не дотягнувши за всіма показниками навіть до торішніх коефіцієнтів. За підсумками червня падіння продажів склало 58,2% відносно 2013 року.
Але є й приємна новина: у травні-червні трохи збільшилася кількість реєстрованих угод щодо першого кварталу - на 9,4%. Увага українців в першу чергу приваблюють первинні авто, на частку яких припадає 97% імпорту. Відзначається стабільний попит на автомобілі марки Daewoo, корейські іномарки. В Україні хітами продажів в червні стали:
• Тойота;
• ЗАЗ;
• Джилі;
• Фольксваген;
• Шкода.
Нововведення не пішли на користь автопрому України
Завдяки нововведенням у законодавчій сфері, зростає інтерес з боку покупців до німецьких брендам, дешевим східним авто типу Daewoo. У іноземних виробників є всі шанси вибитися в абсолютні фаворити і задавити вітчизняну промисловість.
Власник корпорації «УкрАвто» Таріела Васадзе зазначив, що зупинка ЗАЗу можлива вже у вересні. Через складного політичного та економічного стану в країні владі зараз ніколи розробляти закони, які зможуть підтримати українського виробника. Зате прийняті укази про скасування утільсбора і зниженні спецналога на ввезення пішли на користь імпортерам.
Крім того, у заводу є інші складності: закінчується резерв запчастин, які вироблялися на сході країни. Гідної заміни їм серед аналогів поки що не знайдено.
Також виробництво вимагає серйозної модернізації, щоб у майбутньому створювати конкурентоспроможну продукцію для експорту. Але на підгонку до евростандартізаціі поки що немає коштів, тому що інвестори не квапляться освоювати машинобудівну галузь України.
Ланоси рулять на українських дорогах
Зараз Зазовськіх продукція в фаворитах в сегменті нових і старих авто. Але чи довго так триватиме? Адже Васадзе зізнався, що деякі моделі підприємство реалізує собі в збиток, щоб хоч якось протриматися на плаву.
Найбільш популярними новими легковиками від ЗАЗу визнані Ланос, Сенс і Віда. Серед дизельних моделей попитом користуються Хендай, Кіа, Форд, Фольксваген.
Подорожчання бензину веде до зміщення уваги покупців на користь більш економічних моделей, що працюють на газу або дизпаливі. У пошані сьогодні малолітражки з об'ємом двигуна 0,8-2,0 літра.
Серед машин секонд-хенд Деу також в лідерах. Визнаним улюбленцем в категоріях старше трьох років став Ланос. Друге і третє місце дісталися СЕНС і Віда.