ua en ru

Авіакатастрофа в Казані

Пасажирський літак Боїнг -737 авіакомпанії "Татарстан" розбився в Казані. Серед загиблих - громадянка України і син президента Татарстану.

Літак Боїнг -737 авіакомпанії "Татарстан" вилетів з Москви до Казані ввечері 17 листопада і повинен був приземлитися в 17:40 за київським часом. Екіпаж двічі намагався зайти на посадку ; лайнер розбився в 17:25 .

В результаті краху загинули всі перебували на борту, - 44 пасажири і шестеро членів екіпажу. Списки опубліковані на сайті регіонального управління МНС по Татарстану і на сайті авіакомпанії. Офіційний представник МНС Росії Ірина Россіус заявила , що на борту розбився в Казані літака знаходилося двоє іноземців . Раніше повідомлялося , що серед пасажирів Boeing була британка Булл Донна Кароліна , однак зараз з'ясувалося , що в результаті авіакатастрофи загинула українка .

« За уточненими даними , на борту літака Boeing 737 , який зазнав аварії в аеропорту Казані , перебували двоє іноземних громадян : піддана Великобританії і громадянка України » , - сказала Россіус .

В даний час встановлено взаємодію з консульствами цих країн , які зв'язуються з родичами загиблих.

Під час аварії літака також загинув син президента Татарстану 23- річний Ірек Мінніханов . Також на борту літака перебував керівник регіонального управління ФСБ Олександр Антонов , який отримав свою посаду в 2011 році. Крім того , загинула дружина спортивного коментатора Романа Скворцова Елліна (вона летіла до Казані разом з 11-річною дочкою) .

Упізнання загиблих в результаті катастрофи Boeing , що розбився в аеропорту Казані , починається 18 жовтня. МОЗ Татарстану спростував повідомлення про те , що деякі жертви трагедії вже опізнані. Офіційна процедура впізнання загиблих за участю родичів і судмедекспертів почнеться лише вранці в понеділок , 18 жовтня,
Сім'ї загиблих отримають від страхової компанії СОГАЗ по два мільйони рублів , а від республіки Татарстан - по мільйону ; про федеральних виплатах поки не повідомлялося. Сам «Боїнг» був застрахований в « Ак Барс Страхуванні » на дев'ять мільйонів доларів.

Причина аварії літака не названа . Як заявив представник Слідчого комітету Росії , звичайно передбачається , що до аварії призвела помилка екіпажу або технічна несправність . У прес - релізі СК РФ говориться , що розглядається також версія, пов'язана з поганими погодними умовами.

У Росгідрометі заявили , що погодні умови були прийнятними для посадки : нижня межа хмарності перебувала на висоті 210 метрів. Літак сідав в сніг з дощем. При цьому « Інтерфаксу » в Росгідрометі сказали , що умови для посадки були « краще не придумаєш ». « Видимість - п'ять тисяч метрів , злітно -посадкова смуга суха» , - сказали в Росгідрометі .

Джерела агентств заявляли , що причиною катастрофи стала саме помилка пілотів. Такий же версії дотримується і пілот першого класу Володимир Герасимов. «Те , що він вийшов на друге коло , значить , що у нього були проблеми при заході на посадку . Вже питання до екіпажу відразу напрошуються , - сказав він. - Дотик землі з такою вертикальною швидкістю , щоб літак зруйнувався , могло бути викликано несправністю , але тоді екіпаж повинен був повідомити про неї ».

Прилетів цим же бортом до Москви 17 листопада Григорій Бусарєв розповів , що при посадці літак сильно трясло і «ніс закидається постійно» . Бусарєв назвав лайнер « катастрофічним літаком ».

Слідчий комітет порушив кримінальну справу за статтею 263 КК РФ ( «Порушення правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту , що спричинили з необережності смерть двох або більше осіб») . На місці катастрофи працює слідча бригада. У Казань виїхав голова СК РФ Олександр Бастрикін. Президент Росії Володимир Путін доручив створити комісію з розслідування катастрофи.

Розбився в Казані « Боїнг- 737» (бортовий номер VQ - BBN ) прослужив більше 23 років - перший політ лайнер здійснив у 1990 році. До « Татарстану » літак експлуатувався шістьма авіакомпаніями , в тому числі Air France. Також борт літав в Уганді. У 2001 році у літака зламалася ліва стійка шасі при посадці в бразильському місті Белу- Орізонті.
Авіакомпанія "Татарстан" взяла лайнер у лізинг у 2008 -му. Рік тому , в листопаді 2012- го , літак , що вилетів з Казані до Москви , змушений був повернутися в аеропорт вильоту , оскільки в салоні викинулися кисневі маски. Розгерметизації не відбулося , ніхто не постраждав. Тоді повідомлялося , що в січні 2014 - го авіакомпанія « Татарстан » поверне «Боїнг» орендодавцю - болгарської авіакомпанії Bulgaria Air . При цьому ще в травні 2012 року керівник « Татарстану » Аксан Гініятуллін говорив , що жодного орендованого «Боїнга» у компанії не залишиться до початку 2013 року. За його словами , лізинг обходився надто дорого для таких старих машин.

Останнім часом авіакомпанія « Татарстан » зазнавала фінансових труднощів . У листопада 2013 року аеропорт Казані подав до компанії позов на 266 мільйонів рублів , цю суму « Татарстан » заборгував за обслуговування. Крім того , аеропорт планує стягнути з авіакомпанії близько 45 мільйонів рублів як штрафних санкцій. У вересні 2013 року обслуговуючий персонал « Татарстану » влаштував страйк , вимагаючи погашення боргів із зарплати.

Ространснадзор почав перевірку авіакомпанії. Чиновники з'ясують , дотримувався чи « Татарстан » закони , що стосуються забезпечення безпеки польотів. Власником авіакомпанії , за даними за 2012 рік , є ЗАТ « Тат -Аеро » (йому належить 99,9 відсотка акцій). « Тат -Аеро » , у свою чергу , за даними на вересень 2013 року, належить республіці Татарстан (50 відсотків ) і болгарським інвесторам АТ « Болгеріан Авіейшн груп» і ТОВ « Еска Русія » (по 25 відсотків).

Нагадаємо , на території України велика авіакатастрофа сталася в Донецьку , де розбився рейс з Одеси. За офіційними даними , на борту літака перебувало 52 людини. 47 з них були врятовані , п'ятеро загинули.