Про тренування можна забути. Вчені винайшли препарат, який може замінити фізичні навантаження Нова "пігулка для вправ" може принести користь у фітнесі без тренування (фото: Unsplash)

Вчені з Університету Флориди та Університету Вашингтона в Сент-Луїсі створили засіб, який може перетворити мрію багатьох на реальність: досягти ефекту фізичних тренувань, не вдаючись до них. Цей новий препарат знаходиться на дуже ранніх стадіях розробки, однак у попередніх експериментах на гризунах показує очікувані результати.

Про це пише РБК-Україна (проект Styler) з посиланням на онлайн-видання ScienceAlert, в якому публікуються статті про наукові дослідження, відкриття та результати.

Деталі створеного препарату

При щоденному застосуванні препарату SLU-PP-332 у мишей спостерігається покращення форми, функціональності м'язів та витривалості, що раніше могло досягатись лише шляхом тренувань.

Довгий час ідея створення препарату, здатного замінити вправи, була присутня, але вважалося, що отримати такий ефект фармацевтичними методами складно.

Після багатьох експериментів авторам вдалося досягти того, що SLU-PP-332 збільшує кількість м'язових волокон, стійких до втоми, мишей. Це призводить до підвищення витривалості гризунів, які здатні бігати на 45 відсотків далі та на 70 відсотків довше, ніж ті, хто не отримує препарат.

Крім того, клітини їхніх кістякових м'язів краще підтримують енергетичний баланс.

Додаткові дослідження показали, що миші, які приймали SLU-PP-332 двічі на день, накопичують у 10 разів менше жиру, ніж їхні побратими, незважаючи на те, що вони харчуються та тренуються так само, як і решта. Препарат стимулює організм спалювати жир у першу чергу.

Дослідники продовжать тестування на гризунах, включаючи оцінку можливих побічних ефектів, але вже розглядають перспективу застосування цього досвіду в розробці ліків для людей, які страждають на проблеми з руховою активністю.