У Китаї вчені вирішили вивчити 8 нових вірусів, серед яких є невідомий штам COVID Вчені з Китаю вивчають нові небезпечні віруси (фото: Getty Images)

Китайські вчені виявили невідомі віруси на тропічному острові Хайнань. Імовірно, ці віруси можуть бути заразними для людей. Наразі триває робота над вивченням цих вірусів.

Що відомо про нові віруси, наскільки вони небезпечні та чи загрожують людству, повідомляє РБК-Україна (проєкт Styler) із посиланням на результати досліджень, опубліковані в журналі Virologica Sinica.

На острові Хайнань, неподалік південного узбережжя Китаю, група вчених, яким було доручено підготувати світ до майбутніх пандемій, взяли 700 зразків у гризунів. У ході проєкту було виявлено вісім нових вірусів, у тому числі й один, що належить до сімейства COVID.

Вчені стверджують, що виявлені патогени мають високу ймовірність зараження людей, якщо вони колись подолають видовий бар'єр. Вони вирішили проводити подальші експерименти з вірусами, щоб з'ясувати, як вони можуть впливати на людину.

Було проаналізовано близько 700 мазків, які вчені отримали у різних гризунів, спійманих Хайнань. Зразки були класифіковані за конкретними видами гризунів та місцезнаходженням на острові, а потім відправлені до лабораторій для вивчення.

Аналізи виявили пестивірус, бокавірус, ще кілька раніше зовсім невідомих вірусів та новий вид коронавірусу, якому експерти дали назву CoV-HMU-1. Цей варіант є підвидом коронавірусу, в науці бета-коронавірус.

Два пестивіруси, знайдені вченими, пов'язані з жовтою лихоманкою денге. Також знайдено новий астровірус та сімейство вірусів, що викликають кишкові інфекції. А ще - нові парвовіруси, які викликають грипоподібні симптоми та нові папіломовіруси, сімейство вірусів, патогени якого можуть викликати у людей гострі кондиломи та рак.

Дослідники наголошують, що відкриття нових вірусів має велике значення, тим більше, що вони були знайдені у довгохвостих гігантських щурів Едвардса та щурів Сіккіма, які раніше не були носіями таких типів патогенів.

За словами вчених, безліч не досліджених раніше вірусів існують у різних частинах світу.

"Результати розширюють наші знання про класифікацію вірусів та коло господарів і дозволяють припустити, що існують дуже різноманітні, ще не відкриті віруси, які незалежно розвивалися у своїх унікальних господарях у дикій природі у недоступних районах. Якщо ці віруси долають бар'єр господаря, вони з високою ймовірністю можуть викликати зооноз. Патогенність та пов'язаний з ним вплив нових вірусів на людей та тварин мають бути оцінені в ході подальших досліджень", - зазначають дослідники.

Вони додали, що гризуни, що несуть потенційні патогени, є величезною загрозою. Це пов'язано з тим, що щури широко поширені, різноманітні за видами та мають сильну репродуктивну здатність.

А ще вони мігрують групами та концентруються у густонаселених, вологих та теплих місцях, таких, наприклад, як центральний та південний Китай. І це дає їм безліч можливостей взаємодії з людьми.

На додаток, в більш ранніх дослідженнях вчені неодноразово попереджали, що наступна пандемія може виходити від тварин, оскільки зміна клімату, руйнування довкілля та продаж диких тварин на ринках - все це посилює ризик.

Спочатку вважалося, що COVID походить від тварини, швидше за все від кажанів. Проте експерти підозрюють, що експерименти у лабораторії в Ухані спровокували передачу вірусу до людини.

Можливо, в лабораторії проводили вивчення зразків коронавірусу, зібраних у дикій природі й вірус випадково просочився до людей, заразивши жителів міста, а потім і всього світу.