ua en ru

ЄС почне відмовлятися від бензинових і дизельних авто з 2030 року

ЄС почне відмовлятися від бензинових і дизельних авто з 2030 року Фото: Євросоюз відмовлятиметься від бензинових і дизельних автівок з 2030 року (pixabay.com)

Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів, що є частиною пакету Fit for 55.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на сайт Європейського парламенту.

Як йдеться у пресрелізі Європарламенту, рішення ухвалене в рамках плану Fit for 55 - скорочення викидів парникових газів на 55% до 2030 року від рівня 1990-го.

Комісія представила законодавчу пропозицію щодо перегляду стандартів викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів. Пропозиція має на меті сприяти досягненню кліматичних цілей ЄС до 2030 і 2050 років, принести користь громадянам і стимулювати інновації в технологіях з нульовими викидами.

Таким чином депутати Європарламенту схвалили угоду, досягнуту з Радою ще восени минулого року щодо перегляду стандартів викидів CO2 для нових автомобілів і фургонів відповідно до посилених кліматичних амбіцій Євросоюзу.

"Нове законодавство встановлює шлях до нульових викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів у 2035 році (ціль для всього автопарку ЄС скоротити викиди CO2 від нових автомобілів і мікроавтобусів на 100% порівняно з 2021 роком)", - зазначається у повідомленні.

Інакше кажучи, з 2035 року реєстрація нових бензинових і дизельних автомобілів в ЄС буде заборонена.

Угода також включає проміжні цілі щодо скорочення викидів на 2030 рік: 55% для легкових автомобілів та 50% для легких вантажівок, а також нову методологію оцінки викидів CO2 протягом усього життєвого циклу транспортного засобу.

"Кожні два роки, починаючи з кінця 2025-го, комісія публікуватиме звіт з оцінкою прогресу на шляху до дорожньої мобільності з нульовим рівнем викидів", - йдеться в комюніке.

За цю угоду проголосували 340 євродепутатів, 279 висловилися проти, 21 парламентар утримався.

Інші ключові заходи, передбачені ухваленим регламентом:

  • до 2025 року Комісія презентує методологію оцінки та звітності щодо викидів CO2 протягом повного життєвого циклу легкових автомобілів та мікроавтобусів, що продаються на ринку ЄС, разом із законодавчими пропозиціями;
  • до грудня 2026 року Комісія проведе моніторинг розриву між граничними значеннями викидів і реальними даними про споживання палива та енергії, підготує звіт про методологію коригування питомих викидів CO2 для виробників і запропонує відповідні подальші заходи;
  • виробники, відповідальні за невеликі обсяги виробництва за календарний рік (від 1 тисячі до 10 тисяч нових легкових автомобілів або від 1 тисячі до 22 тисяч нових мікроавтобусів), можуть отримати відстрочку до кінця 2035 року (ті, хто реєструє менше 1 тисячі нових транспортних засобів на рік, як і раніше, звільняються від вимог).

"Цей регламент заохочує виробництво транспортних засобів з нульовим і низьким рівнем викидів. Він містить амбітний перегляд цілей до 2030 року та цільового показника нульового викиду до 2035 року, що має вирішальне значення для досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Ці цілі створюють ясність для автомобільної промисловості та стимулюють інновації та інвестиції для виробників автомобілів. Купівля та водіння автомобілів з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими для споживачів, а ринок вживаних автомобілів з’явиться швидше. Це робить екологічне водіння доступним для кожного", - підкреслив Ян Уїтема, євродепутат з Нідерландів.