Журналісти: АТБ заробляє на зубожінні українців

Найбільша в Україні мережа супермаркетів "АТБ-Маркет" розвивається і заробляє на зубожінні простих українців, йдеться у сюжеті програми "Особливий погляд" на "5 каналі", який вийшов в ефір у четвер ввечері.

Автори програми зазначають, що "АТБ-Маркет" є одним з лідерів серед мереж по згадуваності в ЗМІ завдяки скандалам. Зокрема, вони пов'язані з регулярною продажем в мережі неякісних товарів. Наприклад, нещодавно на полицях були виявлені цукерки з черв'яками, користувачі соціальних мереж фіксували в магазинах щурів і кажанів. Крім того, мережа відома продажем дешевих товарів.

Опитані журналістами експерти відзначають, що наслідками масових розпродажів товарів, які влаштовує, в тому числі, і ця мережа, можуть бути різні розлади здоров'я покупців. Адже часто в ході такого роду магазини розпродажів можуть позбавлятися від залежалого простроченого товару. За словами виконавчого директора Союзу споживачів України Максима Несмеянова, на відміну від європейських мереж, де на реалізацію продукції з критичним терміном придатності відводиться кілька днів, в Україні такий товар продають, поки він не закінчиться на полицях.

Журналісти розповіли про те, що Союз споживачів провів експертизу продуктів, які продають в мережах АТБ, і прийшов до невтішних висновків. Зокрема, продукція private label не відповідає нормативам якості ні за складом, ні за санітарними показниками. "Private label - це не означає, що контроль виробляє сама мережа. Це просто виставляється на тендер дана категорія товару. І виходить найдешевший постачальник і пропонує найдешевшу ціну. Ви ж розумієте, "АТБ" - це дискаунтер, і у них найнижчі ціни. І ось в гонці за низькими цінами можна постраждати", - зазначає Несмеянов.

Ще одне джерело заробітку для "АТБ" - це нечистоплотна робота з постачальниками. За даними програми, найбільш гучним сьогодні є скандал навколо боргу мережі на суму понад 110 млн грн перед групою компаній "S.Group", йдеться в сюжеті. Підприємства групи до 2013 року поставляли свою продукцію в супермаркети мережі. Але потім через суди і тиск правоохоронних органів "АТБ" вирішила уникнути сплати боргу і колишнього партнера.

"У мене є таке чудове фото, на якому зображений день народження Людмили Янукович (восени 2013 року - ред.), і тут є Геннадій Буткевич (співвласник "АТБ" - ред.), з яким зараз відбувається конфлікт в нашій компанії. Саме на цьому святкуванні були здійснені домовленості з главою СБУ Януковича Олександром Якименком та його заступником Сергієм Ганжою, і фактично одразу після цього свята у нас почалися проблеми", - говорить представник "S. Group" Сергій Білий.

За його словами, у компанії почалися обшуки, підкидали наркотики, зброю. Але перемога Революції Гідності і втеча впливових "сбушників" врятували групу від знищення, а ще через півтора року "S. Group" вже виграла у "АТБ" суд про стягнення заборгованості за поставлений товар, йдеться в сюжеті.

За словами юриста групи Сергія Весніна, фактично мова йшла про кредитування без відсотків. "Напевно, не ми одні такі. Завдяки цьому надприбутки і виходять в мережах", - сказав він. Через виконавчу службу вдалося стягнути лише 43 мільйонів гривень, каже Сергій Білий. "Далі - суцільні блокування - через апеляції і касації, кажуть представники "S. Group". І найкращий захист - напад, подумали в АТБ. Тому написали заяву про злочин в прокуратуру. Їм відмовили, бо не було підстави для відкриття справи. АТБ подала заяву в суд. Їх і там не підтримали. Тоді підключили Генпрокуратуру, кажуть представники "S. Group".І дійсно, Генпрокуратура відкриває провадження. Все як у часи Януковича, іронізує Сергій Білий", - сказано в сюжеті.

"Замість господарського спору конкретне замовлення, і є дії з боку правоохоронних органів, спрямовані на фактичне доведення до банкрутства підприємства, виробника", - додає Білий.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся