Всесвітній банк розкритикував проект закону України про держзакупівлі.

Проект закону про державні закупівлі, розроблений до другого читання комітетом Верховної Ради по питаннях економічної політики, не відповідає міжнародній практиці і директивам Європейського союзу. Про це мовиться в листі Всесвітнього банку від 26 березня на ймення прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко, текст якого має в своєму розпорядженні "Дзеркало тижня". У листі ВБ повідомляє, що законопроект "не відповідає міжнародній практиці і директивам ЄС, в нім простежується намір відновити роботу непрозорої і неприйнятної інституційної структури". При цьому, пояснення конкретних причин не приводиться. Директор ВБ в Україні, Молдові і Білорусі Мартін Райзер рекомендує використовувати законопроект, раніше розроблений Міністерством економіки України в співпраці з експертами ВБ, а також звернутися до експертів Єврокомісії для забезпечення його відповідності директивам ЄС. Також він запропонував створити сумісну робочу групу. Норми підготовленого парламентським комітетом законопроекту, дійсно містять високий ризик появи загальнонаціональних корупційних схем. Так, проект закону передбачає, що розгляд скарг передається "незалежному колегіальному органу" - комісії, до складу якої повинні увійти 9 представників органів влади і 8 "незалежних фахівців, які не є держслужбовцями, не мають відношення до органів державної влади і підприємств", а також до Уповноваженого органу. Передбачено, що персональний склад комісії і зміни в нім затверджуються Верховною Радою за уявленням Кабінету міністрів. Ротація членів комісії здійснюється кожні три роки. Організаційно-методичне і інформаційне забезпечення здійснює один з органів державної влади, головним завданням якого є здійснення державного фінансового контролю. Цей орган визначає Кабінет міністрів. Законопроект передбачає, що ціна конкурсної пропозиції повинна відповідати спеціальній методиці її розрахунку, яку затверджує комісія. Крім того, "представникам громадськості і ЗМІ" надається право "у разі виявлення порушень вимог законодавства звертатися в комісію", і на підставі цих звернень комісія зможе ухвалювати рішення, зокрема, блокуючі закупівлі. Так само з режиму закону виводяться "господарюючі товариства, в статутному капіталі яких 60 і більше відсотків належать державним підприємствам, і господарюючі товариства, в статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій перевищує 50%". Раніше фахівці Мінекономіки в співпраці з експертами ВБ розробили базову редакцію законопроекту, яку Всесвітній банк визнав прийнятною. Експерти ВБ, зокрема, наполягали на необхідності чітко розділити "адміністративний і операційний розподіл в Уповноваженому органі функцій нагляду і розгляду скарг", позбавити цей орган функцій прямого контролю. Крім того, видалити із закону велику частину виключень, оскільки вони виводять значну частину бюджетних коштів з-під контролю.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся