ВР прийняла за основу законопроект про держпрограму приватизації

Вівторок 20 грудня 2011 16:27

Верховна Рада України прийняла за основу законопроект про держпрограму приватизації. "За" проголосувало 243 нардепа.
Нагадаємо, Кабмін прогнозує вступу в 50-70 млрд грн. від програми приватизації на 2011-2014 рр.

Прогнозований обсяг надходжень протягом дії програми до державного бюджету України коштів від продажу та управління державним майном становить 50-70 млрд грн.

Згідно з текстом законопроекту високі темпи приватизації державних об'єктів передбачається забезпечити в результаті: залучення до приватизації більш широкого кола державних об'єктів; спрощення процедур підготовки до приватизації об'єктів з метою скорочення витрат часу, запровадження спрощених способів продажу державних об'єктів, які не користуються попитом у потенційних покупців (у разі якщо об'єкти не продані із застосуванням інших конкурентних способів), зокрема чином: продаж шляхом зниження ціни до рівня фактичного попиту без обмеження мінімальної ціни продажу; дроблення пакетів акцій (менше 25% статутного капіталу акціонерного товариства) і продаж їх окремими лотами на фондових біржах; продажу без оголошення ціни.
Крім того, проект закону передбачає, що скорочення обмежень для приватизації державних об'єктів здійснюється із застосуванням таких способів: скорочення переліку критеріїв віднесення державних об'єктів до таких, що мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації, з урахуванням реальності ризиків для національної безпеки; обмеження підстав для закріплення пакетів акцій у державній власності, закріпленню у державній власності може підлягати виключно контрольний пакет акцій; перегляду переліку підприємств, пакети акцій яких розміром менше 50% статутного капіталу акціонерного товариства були закріплені (тимчасово залишені) у державній власності, з метою передачі їх для приватизації; вилучення пакетів акцій акціонерних товариств та державного майна, господарська діяльність яких відноситься до непрофільних та не основних видів діяльності, зі складу державних холдингових компаній, національних і державних акціонерних товариств для подальшої приватизації, якщо зазначене негативно не вплине на ефективність їхньої діяльності та інвестиційну привабливість.
Для підвищення рівня привабливості приватизації для інвесторів і створення позитивного іміджу приватизації в Україні і світі передбачається забезпечити: підтримку зацікавленості трудових колективів і керівництва підприємств державного сектора в приватизації своїх підприємств шляхом встановлення пріоритетів та пільг при продажу акцій; передачу 5% акцій об'єктів, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, об'єктів з ознаками домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг) для продажу дрібними пакетами на фондовому ринку, що створить умови для участі в приватизації широких верств населення і буде сприяти розвитку фондового ринку.
Також, згідно тексту законопроекту, програма виконується трьома етапами:
перший етап (2011 р.) - це період, коли створюється необхідна правова, нормативна та організаційна база для переходу до приватизації на принципах нової програми; формується масив державних об'єктів, що підлягають приватизації протягом 2012 р., здійснюється передприватизаційна підготовка і приватизація об'єкт об'єктів групи Г на індивідуальній основі;
другий етап (2012 р.) - це етап завершення продажу об'єктів масової приватизації та об'єктів, приватизації яка почалася до набрання чинності програми; перехід до приватизації на нових принципах, визначених програмою; приватизація державних об'єктів разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані; формування масиву державних об'єктів, приватизація яких завершується в 2013-2014 рр.;
третій етап (2013-2014 рр.) - завершення приватизації як широкомасштабного соціально-економічного проекту, підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства в частині визначення функцій органів управління для забезпечення переходу від процесу приватизації до продажу державних об'єктів як функції з управління об'єктами державної власності об'єкт.

Крім того, Верховна Рада України прийняла за основу проект закону про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень державної програми приватизації на 2011 - 2014 рр.
Законопроект №9520 спрямований на удосконалення законів з питань приватизації, формування ефективної правової бази у сфері приватизації, досягнення прозорості та відкритості приватизаційного процесу, забезпечення реалізації нової державної програми приватизації, вимог до процесу реформування власності на завершальному етапі.
Відповідні зміни пропонується внести до законів "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", "Про особливості приватизації об´єктів незавершеного будівництва".
Зокрема, передбачено: чітке визначення об´єктів державної власності, що підлягають приватизації та способів приватизації (аукціон, конкурс з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, аукціон із зниженням ціни, аукціон без оголошення ціни, продаж на фондових біржах), які забезпечать спрощений та інтенсивний продаж об´єктів масової приватизації, що дозволить швидко реалізувати об´єкти, які користуються низьким попитом; запровадження передприватизаційної підготовки державних об'єктів, що раніше містилося в тексті програми приватизації; встановлення вимог до уповноважених органів управління, які формуватимуть пропозиції для включення об´єктів на приватизацію; удосконалення норм, що регулюють прийняття рішень та продаж об´єктів приватизації разом із земельними ділянками;
особливості приватизації об´єктів за групами; положення щодо закріплення пакетів акцій у державній власності, дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції в процесі приватизації тощо.
Значна увага в проекті приділена процесу підготовки та приватизації об´єктів групи Г, які здійснюються на засадах індивідуальної приватизації, коли всі етапи та процедури приватизації передбачають врахування індивідуальних особливостей таких підприємств; вивчення кон'юнктури ринку та попиту на конкретний об´єкт, інформаційну підтримку їх приватизації.
Принципово по новому визначається поняття "контрольний пакет акцій", яке застосовуватиметься на період проведення приватизації.
Для забезпечення відкритості та прозорості приватизації удосконалено інформаційну складову процесу приватизації.
Передбачено підвищення рівня привабливості приватизації для інвесторів, формування позитивного іміджу приватизації за рахунок оптимізації процесів приватизації, зобов´язань для покупців-інвесторів з урахуванням світової практики, визначення переліку виключних умов, у разі невиконання яких договори може бути розірвано або визнано недійсними, застосування виключно економічних санкцій за невиконання інвестиційних зобов´язань.
Одночасно збережено пільги та соціальні гарантії для працівників підприємств, що приватизуються.
Для забезпечення проведення приватизації до проекту включено норми щодо фінансових витрат на приватизацію за рахунок видатків державного бюджету.

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся