ua en ru

Велика Британія розпочала розслідування таємного експерименту Facebook

Управління комісара з інформації Великої Британії (ICO) розпочало розслідування таємного експерименту Facebook над 689 тис. користувачів, який соціальна мережа провела у 2012 р. Регулятор має намір з'ясувати, чи порушила Facebook законодавство про захист даних, дозволивши дослідникам провести психологічний тест без відома випробуваних.

Управління комісара з інформації Великої Британії (ICO) розпочало розслідування таємного експерименту Facebook над 689 тис. користувачів, який соціальна мережа провела у 2012 р. Регулятор має намір з'ясувати, чи порушила Facebook законодавство про захист даних, дозволивши дослідникам провести психологічний тест без відома випробуваних, пише The Financial Times.

Представник ICO заявив, що відомство зацікавилося експериментом після того, як він отримав широкий громадський резонанс. За його словами, управління перебуватиме в контакті з інформаційним регулятором Ірландії, оскільки європейська штаб-квартира Facebook розташована в Дубліні.

Поки дуже рано стверджувати, що Facebook порушила будь-які закони, вважає співрозмовник видання. Він зазначив, що спочатку необхідно з'ясувати, які саме особисті дані використовувалися в ході експерименту і чи давали користувачі свою згоду на їх збір. За даними газети, ICO має право змусити Facebook змінити політику захисту персональних даних та призначити штраф у розмірі до 500 тис. фунтів стерлінгів.

Facebook у 2012 р. провела експеримент над 689 тис. користувачів, які не були попередньо повідомлені про нього. Організатори довільно збільшували в новинних стрічках користувачів позитивні або негативні повідомлення, а пізніше - динаміку настрою.

Результати експерименту команда Facebook оприлюднила в офіційному журналі Академії наук США - PNAS. Як зазначається у статті, йдеться про "емоційне зараження". Дослідження показало: чим більше негативних постів скупчується у стрічці користувача, тим більше негативних емоцій він висловлює у своїх повідомленнях і навпаки. Таким чином, підсумували організатори експерименту, настрій різних користувачів впливає на наш власний.

Представники соцмережі впевнені, що з юридичної точки зору експеримент Facebook пройшов абсолютно легально. За їх словами, в користувацькій угоді існує пункт про "внутрішні операції, включаючи пошук і усунення несправностей, аналіз даних, випробування, а також роботи з покращення сервісу". У ході дослідження особисті дані не використовувалися, оскільки не мають жодного відношення до характеру постів, зауважили вони.

Нагадаємо, раніше Facebook пояснив, як буде використовувати веб-історію користувачів.