ua en ru

Вагонобудівники РФ звернулися до Держдуми з приводу незаконних постачань "Азовмаша"

Російські вагонобудівники звинуватили "Азовмаш" в тому, що він обходить заборону на постачання своєї продукції в країну. За інформацією видання "Комерсант-Україна", у своїй скарзі до Держдуми РФ вони повідомляють, що на російському Армавирському заводі важкого машинобудування було налагоджено виробництво вагонів з українських деталей. На заводі запевняють, що не порушували заборону, а учасники ринку вважають, що російські вагонобудівники намагаються використати ситуацію для ослаблення конкурента.

"Об'єднання вагонобудівників", в яке входять майже всі великі виробники вагонів, поскаржилося комітету з промисловості держдуми РФ на Армавирський завод транспортного машинобудування (АЗТМ). Організація просить ініціювати "запит до правоохоронних і регулюючих органів для отримання інформації про заходи, що вживаються "для виключення постачання в РФ неякісних вагонів" з України.

Після аварії на Далекому Сході на початку лютого РФ заборонила постачання вагонів з українського лиття.

Основні претензії були пред'явлені до лиття компанії "Азовелектросталь", що входить в "Азовмаш". В об'єднанні вважають, що "холдинг "Азовмаш" з метою уникнення накладених обмежень просто перемістив основний обсяг випуску на російський складальний майданчик - АЗТМ. В організації підкреслюють, що продукція заводу ідентична українським вагонам і "проводиться за тим же кресленням".

Більш того, в "Об'єднанні вагонобудівників" припускають, що АЗТМ підконтрольний "Азовмашу". За заявою президента компанії Олександра Савчука, по 25% підприємства належить йому і народному депутату Юрію Іванющенко (Партія регіонів), 50%+1 акція перебувають у держвласності. Віце-президент "Об'єднання вагонобудівників" Василь Варенов уточнив виданню, що лист "не стверджує ці факти", але "вимагає провести перевірку". "Якщо схема існує, то заборони на неякісні вагони виявляються даремними, оскільки їх можна збирати в Росії і продавати як російську продукцію",- зазначив він.

У РЗД уточнили, що дія сертифіката відповідності вагонів "Азовелектросталі" далі припинена і, якщо на АЗТМ дійсно поставляється лиття з "Азовелектросталі", випущені заводом вагони не можна використовувати. "АЗТМ може купувати лиття, але експлуатувати вагон, дія сертифікатів на деталі якого припинена, неможна",- пояснили в РЗД. Перший заступник голови комітету російської держдуми Володимир Гутен підтвердив отримання листа, додавши, що комітет має "перевірити всі факти" і направить запити на адресу АЗТМ і РЗД.

Глава АЗТМ Олег Лучко назвав заяви організації неправдивими. "АЗТМ випускає сертифіковані вагони. Ніякого великовузлового складання з комплектуючих "Азовелектросталі" не йде", - запевнив топ-менеджер. Він уточнив, що АЗТМ дійсно закуповує бічні рами, надрессорні балки "і інше лиття" у" Азовелектросталі", але "це деталі з діючими сертифікатами відповідності, відмінні по модифікації від тих, сертифікати на які припинені". Олег Лучко додав, що потужностей АЗТМ (1,8 тис. вагонів на рік) "просто не вистачить, щоб перемістити на нього основний обсяг випуску "Азовмаша", і збільшення обсягів постачання комплектуючих на завод з України в останні місяці не відбувалося. На самій "Азовелектросталі" видання запевнили, що "описана схема не відповідає дійсності".