ВААП запропонувала відкласти на кілька років установку тахографів і ременів безпеки в автобусах

П'ятниця 07 червня 2013 08:31

Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників (ВААП) запропонувала внести поправки до нового закону "Про автомобільний транспорт". Остання редакція законопроекту містить норму про відстрочення введення правил щодо посилення заходів безпеки перевезень пасажирським і вантажним автотранспортом, пише "Комерсант-Україна".

Так, в автобусах ремені безпеки з'являться через рік після набуття законом чинності, а обмежувачі швидкості повинні бути встановлені через два роки. У Міністерстві інфраструктури в повному обсязі врахували зауваження асоціації: ВААП просила відкласти впровадження ременів, тахографів і обмежувачів на два роки. Львівська обласна організація роботодавців в сфері транспорту і зовсім домагалася відстрочки на три роки.

Зараз документ проходить стадію обговорення в різних органах влади і громадських організаціях, після чого його передадуть в Кабмін, а потім - до Верховної ради. Прийняти законопроект планується до кінця літа - це передбачено в національному плані дій на 2013 р. щодо впровадження програми економічних реформ Президента Віктора Януковича на 2010-2014 рр.

Нагадаємо, згідно з первинним текстом законопроекту, ременями безпеки пасажирів і водія слід обладнати всі автобуси, крім працюючих на міських та приміських маршрутах. Пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажних автомобілів (з повною масою понад 3,5 т і датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 р.), автобусів (з датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 р.) і автобусів спеціалізованого призначення , призначених для перевезення школярів. Завдяки цим пристроям максимальна швидкість вантажних автомобілів не буде перевищувати 90 км / год, автобусів - 100 км / год, а автобусів для перевезення школярів - 70 км / ч. Тахографи (пристрої для контролю та реєстрації швидкості руху, пробігу автомобіля, періодів праці та відпочинку екіпажу) повинні бути у перевізників, що працюють на нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських маршрутах, а також на регулярних пасажирських міжміських автобусних маршрутах протяжністю 50 км і більше. Вантажівкам потрібно мати тахографи у разі перевезення небезпечних вантажів, а також вантажів повною масою від 3 т. У законі необхідно передбачити відповідальність за невиконання правил безпеки.

Передбачені законопроектом правила безпеки скопійовані з норм, прийнятих в Євросоюзі. Пом'якшити їх намагалися не тільки в ВААП. Наприклад, Мінінфраструктури відхилило прохання профільного комітету Верховної ради виключити вимогу обладнати тахографами автобуси, що здійснюють нерегулярні і спеціальні регулярні пасажирські перевезення.

У ВААП стверджують, що підтримують ініціативу міністерства, але виконати вимоги закону без відстрочки неможливо.

Вартість тахографа становить близько 6,5-11 тис. грн, комплекту ременів безпеки - 5-10 тис. грн. Віце-президент ВААП Володимир Вакуленко оцінював загальний автобусний парк в Україні в 56-60 тис. одиниць. Близько 35% з них - старі автобуси на зразок ЛАЗу, які неможливо переобладнати відповідно до правил.

За даними Державтоінспекції, за 8 місяців 2012 р. в Україні зареєстровано 978 ДТП з потерпілими за участю водіїв автобусів усіх форм власності. У цих ДТП загинуло 198 осіб і 1786 осіб травмовано. Основними причинами аварій є порушення водіями автобусів правил маневрування (39,5% усіх ДТП), недотримання дистанції (20,5%), перевищення безпечної швидкості руху (15,9%) та порушення правил проїзду перехресть (6,9%).

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся