ua en ru

У Стамбулі випробували тунель, що сполучає європейську та азіатську частини міста

У Туреччині успішно протестували добудований залізничний тунель під протокою Босфор, що з'єднує європейську та азіатську частини Стамбула, передає Reuters. Його довжина становить 13,6 км, максимальна глибина - 56 м. Прем'єр-міністр Туреччини Тайіп Ердоган у неділю пустив через тунель перший тестовий потяг.

У Туреччині успішно протестували добудований залізничний тунель під протокою Босфор, що з'єднує європейську та азіатську частини Стамбула, передає Reuters. Його довжина становить 13,6 км, максимальна глибина - 56 м. Прем'єр-міністр Туреччини Тайіп Ердоган у неділю пустив через тунель перший тестовий потяг.

Завершення будівництва тунелю багато разів переносилося, зараз його офіційний пуск заплановано на 29 жовтня - річницю утворення сучасної Туреччини. Цей тунель стане першим завершеним в Стамбулі мегапроектом.

Тунель є частиною більш масштабного проекту "Мармарей" вартістю 5 млрд дол, який включає модернізацію існуючої приміської залізничної системи. Згідно з планами уряду, лініями протяжністю 76 км будуть щодня користуватися 1,5 млн осіб.

Тим часом інтервал руху поїздів під Босфором складе 2 хвилини, а пропускна здатність тунелю буде досягати 75 тис. пасажирів на день.

Будівництво тунелю почалося в 2004р. японсько-турецьким консорціумом, фінансування велося з боку Японського банку міжнародного співробітництва (JBIC) і Європейського інвестиційного банку (EIB).

Будівництво даного тунелю спочатку було вкрай складним проектом і з геологічної точки зору, оскільки протоку розташовується в сейсмічно активній зоні.

У Стамбулі випробували тунель, що сполучає європейську та азіатську частини міста

У Стамбулі випробували тунель, що сполучає європейську та азіатську частини міста

У Стамбулі випробували тунель, що сполучає європейську та азіатську частини міста