ua en ru

У США супердонори переважно забезпечують гроші для президентської кампанії

Нові правила фінансування президентської кампанії в США серйозно понизили значення пожертвувань від рядових вибірників. Після того, як комітети політичних дій (PAC) отримали дозвіл на необмежене фінансування, багачі охоче понесли в них гроші. При цьому основні кошти в комітети, які часто займаються не чим іншим, як чорним піаром, несуть прихильники республіканців.

Впродовж десятиліть основний внесок у фінансування кампанії кандидатів грали рядові американці. У 2004 році Джордж Буш-младший гарантував собі безперебійний потік готівки саме завдяки пожертвуванням в 5-10 дол. (його фандрайзери вперше використовували пряму поштову розсилку для залучення коштів). Через чотири роки Барак Обама вже за допомогою Інтернету забезпечив рекордний приток грошей від прихильників (750 млн дол.). Проте з появою нових структур - Super PAC - необхідність в маленькому виборцеві може зійти нанівець: за підрахунками Politico, супердонори, які складають 0,7% від загального числа, приносять партії більше грошей, ніж 86% тих, хто жертвує менше 200 дол.

Читайте також: Обама обігнав Ромні за популярністю серед виборців США