ua en ru

У США недостатня кількість маркетмейкерів на біржах, - Комісія з цінних паперів і бірж США

Події 6 травня 2010 р., коли обвал на Нью-йоркській фондовій біржі (NYSE) за 20 хвилин скоротили її капіталізацію на 862 млрд дол. і опустив індекс Dow Jones більш ніж на 9%, не на жарт спантеличили американських регуляторів. В ході тривалого розслідування в Комісії з цінних паперів і бірж (SEC) знайшли відразу декілька можливих причин обвалу. Однією з них стала фактична відсутність на ринку традиційних маркетмейкерів, пише РБК daily.

За правилами (NYSE) саме маркетмейкери раніше несли основні ризики: у моменти обвалу ринку їм доводилося активно купувати активи, що знецінюються, надаючи інвесторам можливість продати падаючі папери. Діяльність таких гравців в сукупності з обмеженням по відкриттю коротких позицій на спадаючому ринку давала істотні результати по запобіганню обвалам.
Масовому результату традиційних маркетмейкерів, наприклад, компанії LaBranche, яка була заснована ще на початку минулого століття, сприяли реформи SEC. Наприклад, регулятор зобов'язав американських брокерів і дилерів перейти на дрібніший крок при виставлянні заявок. Після цього ціни на будь-який актив повинні були виставлятися з точністю до одного цента. Така міра понизила різницю між цінами покупки і продажу, боляче ударивши по прибутку маркетмейкерів.
Потім традиційні маркетмейкери на найбільших торгових майданчиках США почали плавно витіснятися автоматизованими системами торгівлі, яким додавалася функція контролю ліквідності. Правда, через низку законодавчих змін фірми, що підтримують ліквідність електронним способом, опинилися особливо необтяжені зобов'язаннями купувати на падаючому ринку. У результаті традиційні маркетмейкери майже вимерли як вид. Так, з 2000 р. їх кількість на NYSE скоротилася з 25 до 5 компаній.
Тепер перед SEC стоїть непросте завдання - змусити існуючих маркетмейкерів працювати не тільки на нормальному ринку, акумулюючи прибуток, але і виконувати свої функції в моменти кризи. Існуюча проблема посилюється ще і достатньо великою кількістю торгових майданчиків - в США їх нараховується 11.