ru ua

Утилізаційний збір на авто в Україні: "Укравтопром" спростовує твердження імпортерів про зниження продажів іномарок

Асоціація "Укравтопром" спростовує твердження автоімпортерів про те, що утилізаційний збір на авто в Україні може призвести до зниження продажів або змінити конкурентоспроможність іномарок. Про це йдеться в повідомленні асоціації.

"У 2008 році, коли Україна вступила до СОТ, мито на іномарки було знижено з 25% до 10% і до 6% на автомобілі з двигуном понад 3 л, тобто відразу на 15-19%. Однак ціни на автомобілі не знизилися на цю величину. Виникає питання: Чому? Є й інший приклад. В Росії мито на іномарки набагато вищі, ніж в Україні, а ціни приблизно однакові. І там ніхто не говорить про зниження продажів, навпаки, ринок Росії демонструє стійке зростання, і став найбільшим в Європі. Більше того, саме високе мито і інвестиційні умови привертають до Росії все більше автомобільних концернів. Вони інвестують в виробництво тих самих іномарок на новітніх заводах, побудованих в Росії за останні 5-7 років", - відзначають в "Укравтопромі".

Асоціація підкреслює, що в Росії, де аналогічний утилізаційний збір введений з 1 вересня 2012 р., змін у співвідношенні сил між іномарками та автомобілями російського виробництва не відбулося. Виняток становили лише українські автомобілі. Крім того, іномарки російського виробництва вже повним ходом постачають і в Україну без мита: Volkswagen Polo, Renault Logan, Hyundai Accent, Kia Rio, Peugeot 408.

"І ніхто з російських імпортерів і не подумав зупинити поставки іномарок до Росії, а тим більше лякати скороченням надходжень до бюджету. Навпаки, іноземні автовиробники зайвий раз задумалися про необхідність інвестувати у виробництво. Про додаткові великі інвестиції в російський автопром оголосили Volkswagen і General Motors" , - йдеться в повідомленні "Укравтопрому".

Асоціація вважає, що для порятунку національної автомобілебудівної галузі необхідно не тільки збільшити ввізне мито, але й ввести, аналогічний російському, утилізаційний збір. Це дозволить зупинити той спад, який зараз відбувається в українському автопромі і залучити нових інвесторів, з числа світових автоконцернів.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що уряд ініціює введення утилізаційного збору на всі імпортні та українські автомобілі. Згідно з новим урядовим законопроектом, сума збору складе від 4,73 тис. грн до 448,4 тис. грн залежно від типу і віку машини. У привілейованому положенні опиняться лише вітчизняні виробники, що мають повний цикл виробництва: вони зможуть самостійно використовувати ці засоби на відкриття утилізаційних потужностей.

Читайте також: Ухвалення ВР законопроекту про утилізаційному зборі може ускладнити взаємну скасування збору з Росією, - Азаров