ua en ru

Українські порти в I кварталі 2013 р. збільшили на 17% обсяги перевалки контейнерів

Українські порти в I кварталі 2013 р. збільшили на 17% обсяги перевалки контейнерів, зберігши найбільшу частку в загальному обсязі навантажених контейнерів серед країн Чорноморського регіону. Про це пише "Комерсант-Україна".

У I кварталі 2013 р. Чорноморський контейнерні термінали України, Росії, Румунії, Грузії і Болгарії істотно збільшили обсяги перевалки навантажених контейнерів - на 14,8%. Про це свідчать дані компанії Informall (дослідження не включає Туреччину). Загальний вантажообіг терміналів регіону склав 432,4 тис. TEU (20-футовий контейнер). Таке зростання стало можливим завдяки Україні (Одеський і Іллічівський порти) і Росії, які збільшили обсяги перевалки на 17,13% (139,4 тис. TEU) і 21,82% (125 тис. TEU) відповідно. При цьому лідер минулого року за темпами зростання - Грузія - наростив обсяг перевалки всього на 3,5%, до 51 тис. TEU.

Торік саме через падіння темпів зростання перевалки контейнерів в Україні Чорноморський регіон показав не найкращі результати. Загальний вантажообіг країн склав 2,41 млн TEU - це всього на 3,13% більше, ніж у 2011 р. Тим часом в 2011 р. зростання було значно вище: 23,99% у порівнянні з обсягами 2010 р. Так, в минулому році показники України зросли всього на 0,73%, а Румунії - і зовсім впали на 4,63%. Учасники ринку пояснювали тоді погані результати роботи українських терміналів тривалим світовою кризою, а також високими портовими ставками та митними тяганиною в Україні.

Підвищення обсягів переробки контейнерів у цьому році обумовлено в першу чергу збільшенням експорту з України та Румунії, а також імпортом до Росії, пояснюють у Informall. Експорт зріс завдяки збільшенню обсягів перевалки контейнерів із зерном, зазначив начальник Одеського морського торгового порту Юрій Васьков. У I кварталі обсяги зросли в 4,5 рази - до 4,99 тис. контейнерів із зерном, заявляв на "Зерновому форумі-2013" в Одесі заступник директора департаменту економічного розвитку та аграрного ринку Мінагрополітики Сергій Петренко. Через Іллічівськ пройшло 702 таких контейнера, через Одеський порт - 4,29 тис.

Частка України в переробці навантажених контейнерів і раніше найбільша - 32,24%, але з кінця минулого року (32,66%) вона трохи знизилася. За Україною йдуть Росія (28,92%), Румунія (19,46%), Грузія (11,83%) і Болгарія (7,56%). При цьому з усіх країн свою частку змогла наростити тільки Росія (за підсумками 2012 року вона становила 26,67%). Найбільшими контейнерними терміналами залишаються румунська DPW в Констанці (частка - 18,68%) і український "ГПК Україна" в Одесі (16,06% проти 13,64% за підсумками 2012 року). Найбільші контейнерні лінії регіону - MSC (24,5%) і Maersk (18,79%).

Цього року ринок Чорноморського регіону може зрости на 4%, до 2,5 млн TEU, прогнозували раніше в Informall. Єспер Педерсен вважає, що в Україні за підсумками 2013 можливе збільшення контейнерного експорту більш ніж на 20-30%. "Зростання імпорту буде дещо менше. Загалом схоже, що тенденція зростання перевалки буде продовжуватися до тих пір, поки не відбудеться девальвація", - повідомив Педерсен.