ua en ru

Україна і В'єтнам можуть почати переговори щодо створення ЗВТ цієї осені, - Мінекономрозвитку

У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі (Мінекономрозвитку) оприлюднили результати дослідження перспектив створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) між Україною і В'єтнамом. Про можливість підписання такої угоди було оголошено в жовтні минулого року. За словами уповноваженого уряду з питань європейської інтеграції Валерія П'ятницького, переговори можуть початися вже цієї осені, повідомляє "Комерсант-Україна".

Дослідження показує значну вигоду такого кроку для України. У випадку взаємного обнулення митних ставок у перші два роки роботи режиму вільної торгівлі темпи зростання ВВП України прискоряться на 0,07 процентних пункту (п.п.). Це досить високий результат, для порівняння, створення ЗВТ з Ізраїлем збільшить ВВП на 0,15 п. п. у рік, з Марокко - на 0,13 п. п., з Сирією - на 0,019 п. п., а з Канадою - всього на 0,005 п. п.

В абсолютних цифрах ЗВТ з В'єтнамом збільшить ВВП України на 1,25 млрд грн і 1,39 млрд грн в перший і другий рік відповідно. Число робочих місць щороку збільшуватиметься на 21,6 тис. "В'єтнам - країна зі швидко зростаючою економікою. ВВП країни збільшується на 7-8% на рік. Перспективи тут величезні", - пояснив П'ятницький.

Найбільше можуть виграти українські металурги, хіміки і машинобудівники. Однак обнулення ставок може призвести до різкого зростання поставок в Україну рибопродуктів і текстильних виробів - відносно цих груп рекомендовано зберегти митні ставки. Згідно з результатами дослідження, створення ЗВТ має переломити неприємну для України тенденцію зростання негативного сальдо двосторонньої торгівлі з В'єтнамом. За даними Державної служби статистики, за підсумками 2011 року обсяг українського експорту у В'єтнам впав на 20%, до 109,3 млн дол., а обсяг в'єтнамського товарного імпорту виріс на 78,4%, до 209,7 млн дол.

У Мінекономрозвитку визнають, що домогтися зростання експорту у В'єтнам буде непросто. "На жаль, у нас немає експортного кредитування, внаслідок чого в'єтнамські споживачі віддають перевагу аналогічній китайській продукції", - відзначив П'ятницький. Ще одна проблема - відсутність сервісних баз. "Навіть виходячи з гарною і сучасною продукцією, ми програємо в сервісі. Наприклад, з в'єтнамської ринку вантажного автомобілебудування нас тіснить КАМАЗ, у якого є сервісні бази в країні", - констатує чиновник.