ru ua

Термінал F аеропорту "Бориспіль" буде закритий через нестачу коштів на обслуговування, - джерело

Термінал F аеропорту "Бориспіль" буде закритий через нестачу коштів на обслуговування, повідомляє "Комерсант-Україна" з посиланням на джерело, знайоме з ситуацією.

"Бориспіль" зіткнувся з надлишковою потужністю, тому обслуговувати три термінали аеропорту невигідно. Зараз його пропускна здатність становить близько 25 млн осіб на рік, тоді як обслуговується в ньому зазвичай близько 9 млн пасажирів (у минулому році - 8,47 млн).

Протягом двох місяців "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) повинні покинути термінал F і перейти в новий термінал D, розповіло джерело, близьке до однієї із сторін переговорів. У прес-службі "Борисполя" підтвердили, що мають намір до початку літнього розкладу (з 1 квітня) перевести в термінал D міжнародні рейси "іноземних і національних перевізників" з терміналів B і F. У прес-службі МАУ пообіцяли надати коментар пізніше.

Планується, що термінал F буде використовуватися для обслуговування low cost авіакомпаній, а B - для внутрішньоукраїнських рейсів, уточнили в аеропорту. "Однак фактично F буде закритий. У аеропорту немає коштів для обслуговування такої кількості терміналів, - пояснює джерело, знайоме з ситуацією. - Але і перевести найбільшу авіакомпанію у новий термінал всього за два місяці нереально. Напевно, це відбудеться влітку". За словами співрозмовника видання, авіакомпанію МАУ, яка була проти переходу в термінал D, керівництво аеропорту "поставило перед фактом".

МАУ перейшла в термінал F восени 2010 року і здійснює звідти міжнародні рейси. Внутрішні рейси виконуються з терміналу B, який розташований поряд з F. Авіакомпанія "АероСвіт" для всіх польотів використовувала термінал B. У минулому році "Бориспіль" відкрив найбільший в країні термінал D, в який було вкладено 4,8 млрд грн і куди, як очікувалося, будуть переведені обидва перевізника. Але в терміналі немає трансферної зони, сполученої з внутрішніми рейсами, тому зараз він працює тільки на прийом міжнародних рейсів. Це послужило приводом для відмови базових перевізників - "АероСвіту" і МАУ - перейти в термінал. У "Борисполі" обіцяють переробити термінал D - без цього неможливо реалізувати план з розвитку в аеропорту хаба.

Відзначимо, в січні "Бориспіль" скоротив пасажиропотік на 18% - "АероСвіт" перевіз всього 48,19 тис. пасажирів, тоді як роком раніше - 175,95 тис. "Мінус 40 млн грн за січень - такий наш фінансовий результат", - заявив минулого тижня гендиректор "Борисполя" Антон Волов на засіданні спеціальної контрольної комісії Верховної ради з питань приватизації.

Зараз транзитні пасажири змушені забирати свій багаж по прильоті в Київ і самостійно переїжджати з ним в термінали F або D. Це займає досить багато часу, а у випадку з терміналом D (який розташований далеко від терміналу B і F) збільшує час стиковки майже вдвічі, пояснюють перевізники. А пасажири неодноразово скаржилися в соцмережах на те, що в новому терміналі нерозвинена інфраструктура - практично немає магазинів і кафе.

У терміналі D незручно працювати і авіакомпаніям - в МАУ говорили, що його перони недостатньо великі для одночасної стоянки великої кількості літаків, що експлуатуються базовими перевізниками. "Транзитні рейси організовуються таким чином, щоб стикування не перевищувало 1,5-2 годин, тому в піковий час протягом 30-40 хвилин базова авіакомпанія одночасно відправляє близько 20 рейсів", - пояснювали в МАУ. У прес-службі "Борисполя" заявили лише, що термінал здатний обслужити всі рейси.

"Налагодити сполучення між терміналами для пасажирів і вирішити проблему стоянок в кінцевому підсумку можливо. "Бориспіль" - не найбільший аеропорт у світі, - каже експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк. - Однак виникає питання, чому за гроші платників податків були побудовані потужності, які зараз або взагалі неможливо використовувати, або не можна використовувати в повній мірі". Він зазначає, що в разі закриття терміналу F "Бориспіль" також втратить дохід: "Адже цей термінал має ряд магазинів, кафе, duty free, які можуть приносити дохід від неаеропортовой діяльності".

Читайте також: В аеропорту "Бориспіль" почав працювати автостанційний комплекс навпроти терміналу "B"