Тенденції на ринку спецодягу та ЗІЗ
Український ринок спецодягу та засобів індивідуального захисту (ЗІЗ) зберігає стійку тенденцію до зростання, незважаючи на коливання в політичному та економічному житті країни. Пояснюється це тим, що успішне здійснення будь-яких проектів безпосередньо залежить від ступеня комфорту і благополуччя працівників, а ключову роль в цьому питанні відіграє спецодяг і засоби індивідуального захисту. З цієї причини грамотні керівники або власники бізнесу звертають першочергову увагу на екіпіровку персоналу, здійснюючи регулярні закупівлі робочої уніформи для потреб своїх підприємств. Таким чином спецодяг перетворився з добре відомої "спецівки" в елемент конкурентної боротьби, яка дедалі більше загострюється.
Основні тенденції
Зростання попиту на спецодяг і порівняно невеликі початкові інвестиції для організації його виробництва і торгівлі стимулюють появу нових учасників. Аналітичні дані свідчать про щорічне поповнення ринку спецодягу приблизно десятьма новоствореними компаніями. Один тільки Київ нараховує більше 10 великих підприємств-виробників і близько 70 середніх і дрібних. Не слід також забувати про присутність на території країни західних гравців, чиї можливості і компетенція не потребують доказів.
На тлі зростаючої пропозиції вітчизняної продукції і наявності стабільних каналів надходження іноземних товарів, ринок спецодягу в Україні в даний час переживає не тільки кількісну, але і якісну трансформацію. Якщо декілька років тому визначальним критерієм при покупці робочої уніформи вважалася низька ціна, то сьогодні більшість споживачів віддають перевагу якісному товару.
Конкуренція
За минулі роки українські виробники різко поліпшили свої показники, чому не в останню чергу сприяла непроста конкуренція з західними колегами. Однак, саме завдяки їй багато компаній змогли не тільки зберегти свої позиції на ринку, а й отримати цілу низку переваг:
● оперативне реагування на зміну попиту;
● облік індивідуальних побажань клієнтів;
● можливість забезпечити повну комплектацію (спецодяг, взуття, ЗІЗ);
● використання у виробництві якісних вітчизняних тканин і комплектуючих;
● продумані знижки і бонуси для постійних і оптових покупців.
Як приклад успішної адаптації до сучасних умов можна навести компанію OZON http://www.ozon.com.ua. Організувавши власне виробництво в далекому 1994 році, компанія пройшла шлях від невеликого швейного підприємства до одного з лідерів українського ринку. Спецодяг OZON користується заслуженим попитом як в Україні, так і за її межами, при цьому конструктори і дизайнери компанії регулярно радують своїх споживачів новими перспективними моделями і розробками.