Митний індекс України виріс всього на 0,22 бала, - ЄБА

Понеділок 25 лютого 2013 09:48

Митний індекс "Європейської бізнес асоціації" (ЄБА) у II півріччі 2012 р. показав незначне поліпшення ситуації на українському кордоні в порівнянні з I півріччям. Опитування 52 інвесторів показав, що бізнес оцінив легкість проходження митних процедур та ефективність контролюючих органів на кордоні всього в 3,06 бали з 5 максимально можливих. Однак у середині року митники отримали ще більш низьку оцінку - 2,84 бала. Про це пише "Комерсант Україна"

"В опитуваннях щодо інвестиційних очікувань бізнес відзначає реформи в митній сфері як єдині", - пояснює директор дослідницької компанії InMind Олена Попова.

Співголова митного комітету ЄБА, менеджер аудиторської компанії PwC Денис Шендрик пояснює зростання індексу імплементацією нової редакції Митного кодексу. "Якщо порівняти з катастрофічними показниками 2011 р., то завдяки кодексу митні процедури покращилися і стали більш зрозумілими, - говорить директор компанії" Український універсальний термінал "Олександр Лазарєв. - Хоча в ідеалі митниця повинна бути непомітним відомством для бізнесу".

Митники стали рідше проводити фізичний огляд вантажів - в 14% випадків (раніше 22%). Це призвело до скорочення обсягу товарів, класифікаційний код яких був змінений (з 9% до 8%), і кількості відмов митних органів оформляти вантажі за першим методом - контрактній ціні (з 27% до 24%).

За словами фахівця з логістики компанії Sandvik Дмитра Задорожного, в останні кілька років зміни кодів при ввезенні його товарів не було. Компанія імпортує однотипну металопродукцію, і спроби змінити код робляться кожні два-три оформлення.

"Зараз все оформляється за першим методом, - додає логіст імпортера електроніки компанії Group SEB Ukraine Валерій Чуркін. - Хоча більше року тому часто відправляли у відділ тарифів. Ми підписали меморандум з митницею, і тепер вони знають всі наші ціни". На думку пана Лазарєва, деякі імпортери консультуються перед ввезенням. "Наприклад, чи можуть вони завезти товар за 1 дол., а їм відповідають, що тільки за 1,2 дол., так навіщо бізнесу проблеми і перевірки? Тим більше що європейські компанії завжди працюють через посередників, а не напряму, а для митниці це вже є ризиком і приводом причепитися", - розповідає він.

Бізнес констатує і погіршення. Проходження всіх митних процедур вже займає 2,7 дня, а не 2,5 дня, а кількість документів зросла з 8 до 10. Рівень корупції залишився практично незмінним - 60%.

"З моменту, коли інспектор присвоїть номер декларації, і до кінця оформлення проходить 4:00. Однак щоб це відбулося, і документи потрапили на контроль, треба постояти", - пояснює Дмитро Задорожний.

За простій на терміналі протягом 3-4 годин плата не стягується, але понад 4 години - треба платити водіям транспортних засобів, зазначає пан Лазарєв. Якщо з українськими водіями можна домовитися за 30 дол./доба, то європейці вимагають 100-200 дол.

"Ми спостерігаємо зниження часу до 40 хвилин", - стверджує джерело видання на митниці. І, незважаючи на електронне декларування, скоротити документообіг не виходить.

"В кінці року Державна податкова служба надіслала лист, що їй необхідна копія паперової декларації для підтвердження податкового кредиту з печаткою митника. Поліпшення електронного декларування, до якого довго йшла митниця, перекреслено бюрократією", - уточнює Денис Шендрик.

Виконавчий директор ЄБА Ганна Дерев'янко вважає, що зростання рейтингу може продовжитися тільки в тому випадку, якщо митники будуть виконувати законодавство. Багато норм, які можуть спростити оформлення, ще не імплементовані: відсутній порядок подачі попередньої декларації без необхідності фізичної доставки вантажу, є проблеми з наданням фінансових гарантій переробниками при реекспорті товарів, не працює інститут єдиних уповноважених економічних операторів.

"Поки Мінфін та Міндоходов не визначаться, хто ж повинен видавати нормативні акти, разючих змін не буде", - вважає Денис Шендрик.

Крім того, імпортери побоюються посилення податкового тиску, оскільки в наявності проблеми з наповненням бюджету, додає Дмитро Задорожний.

"Імпорт скорочується, і я бачу це по своєму підприємству, - говорить він. - Державні мужі добре вміють посилювати тиск, але на митниці знають, що це дасть результат лише на кілька місяців, а потім буде провал зборів, тому активно пручаються".

Читайте також: В Києві вилучено контрабандну партію елітного посуду на 26,5 млн грн

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся