Рада директорів обтяженої боргами японської авіакомпанії Japan Airlines, також відомою як JAL, на сьогоднішньому засіданні ухвалила рішення про банкрутство компанії, передає Reuters з посиланням на японські ЗМІ. Як очікується, сьогодні JAL подасть до токійського суду заяву про реструктуризацію і захист від кредиторів. Банкрутство Japan Airlines буде одним з найбільших в корпоративній історії Японії.
Після банкрутства JAL квазідержавна корпорація Enterprise Turnaround Initiative Corp., що займається проблемними компаніями, почне масштабну реструктуризацію авіакомпанії, в ході якої буде скорочено близько 15,7 тис. співробітників авіакомпанії, активи групи урізані, частина внутрішніх і міжнародних маршрутів закрита.
Боротьба Japan Airlines за виживання з невизначеним результатом продовжувалася декілька місяців, котирування акцій компанії пішли в круте піке і практично знецінилися на тлі спекуляцій про неминуче банкрутство. За підсумками торгів 18 січня 2010 р. біржова вартість паперів Japan Airlines опустилася до нового абсолютного мінімуму в 5 ієн (0,06 дол.), і тепер вся компанія оцінюється лише в 150 млн дол. - менше, ніж ціна сучасного пасажирського авіалайнера.
За даними японських ЗМІ, план оздоровлення Japan Airlines припускає, що компанія продовжить здійснювати авіарейси, проте інвестори напевно позбудуться вкладених в Japan Airlines коштів. Після банкрутства, швидше за все, буде проведений делістінг акцій Japan Airlines з Токійської фондової біржі, хоча існують інші, менш вірогідні сценарії.
Japan Airlines була заснована в 1951 р. як державна авіакомпанія. У 1987 р. JAL перейшла в приватні руки, проте незабаром стала жертвою ризикованих інвестицій, зростаючих витрат на соціальне забезпечення співробітників і операційної моделі, яка вимушувала компанію підтримувати неприбуткові внутрішні маршрути. Остаточний вирок японської авіакомпанії підписала світова фінансова криза 2008 р., в результаті якої обсяг пасажирських перевезень впав, різко зросла вартість позикових коштів. Станом на листопад 2009 р. борги Japan Airlines оцінювалися в 1,5 трлн ієн (16,5 млрд дол.). За шість місяців по вересень 2009 р. JAL зазнала збитки на 1,5 млрд дол.