ru ua

Соцмережі Facebook передрікають швидкий занепад, - дослідження

Найбільша соціальна мережа - Facebook, ймовірно, вже досягла піку своєї популярності, і незабаром інтерес користувачів до неї почне згасати. Такого висновку дійшли вчені з німецького Інституту програмного аналізу та інформаційних систем (IAIS) при Товаристві імені Фраунгофера.

Найбільша соціальна мережа - Facebook, ймовірно, вже досягла піку своєї популярності, і незабаром інтерес користувачів до неї почне згасати. Такого висновку дійшли вчені з німецького Інституту програмного аналізу та інформаційних систем (IAIS) при Товаристві імені Фраунгофера (об'єднання 67 німецьких інститутів прикладних досліджень).

Це не перше подібне дослідження, яке пророкує проекту Марка Цукерберга швидке забуття. Цього разу експерти проаналізували динаміку користувацького інтересу до 175 різних сервісів в Інтернеті і підтвердили циклічну природу соціальних мереж: вони швидко набирають популярність, але так само швидко втрачають її.

Дослідження Крістіана Керстінга і Крістіана Баукхаге ґрунтується на даних сервісу "Google Тренди", який вираховує, скільки разів користувачі в тій чи іншій країні "гуглили" яку-небудь тему. До поля зору вчених потрапили соціальні мережі, такі як Twitter, VKontakte, Google+, LinkedIn та ін., та інші інтернет-сервіси - AirBnB, Amazon, Groupon, Spotify, eBay і т.д. Пошукові дані збиралися по 45 країнах. Велика частина соціальних сервісів підпорядковується одному і тому ж закону: у ​​якийсь момент всі вони переживають бум популярності, а потім стикаються з необоротним зниженням інтересу.

Facebook - не виняток, і колективна увага до нього слідує все тій же "горбоподібній" схемі, стверджують Керстінг і Баукхаге. Різні моделі аналізу пошукових даних розходяться в оцінці швидкості, з якою буде знижуватися популярність Facebook, але найбільш нейтральна передбачає, що до 2017 р. інтерес до соцмережі скоротиться на 50% щодо поточного рівня.

Автори застерігають, що їх аналіз не дозволяє робити прогнози про зниження кількості користувачів Facebook в абсолютних величинах.

Схоже дослідження, засноване на статистиці пошукових запитів у "Google Тренд", на початку 2014 р. провели вчені Джон Канарелла і Джошуа Шпехлер із Прінстонського університету. Вони підрахували, що число користувачів Facebook скоротиться на 80% у період із 2015 по 2017 рр. Публікація роботи викликала не тільки підвищену увагу преси, а й живу реакцію самого Facebook. Команда Цукерберга відповіла власним "дослідженням": аналітик Майк Девелін простежив динаміку "лайків" на сторінках Facebook Прінстонського, Гарвардського і Єльського університетів і зробив висновок, що університет Прінстона перебуває під загрозою зникнення. А зниження частоти запитів у Google по слову "повітря" ще більш страшне: повітря на Землі може зникнути через спад інтересу до нього з боку інтернет-аудиторії, сказав ущипливо представник Facebook.

Втім, дані самої компанії натякають на те, що Facebook справді відчуває деякі труднощі з підтриманням уваги існуючих користувачів і залученням нових. Якщо до кінця III кварталу 2013 р. приріст щомісячної аудиторії соцмережі становив 18% (у річному вираженні), то наприкінці 2013 р. - 16%, а до кінця I кварталу 2014 р. - вже 14%.

Крім уповільнення зростання аудиторії, одним із головних викликів для Facebook є старіння аудиторії: дедалі більше тінейджерів обирають більш прості і пристосовані для спілкування месенджери. У жовтні 2013 р. про зниження кількості годин, які підлітки проводять у соцмережі, заявляв фінансовий директор Facebook Девід Еберсман. Способом боротьби із цією проблемою стала покупка швидкозростаючого месенджера WhatsApp за рекордну для технологічної галузі суму - 19 млрд дол.

Останнім часом Facebook також зазнає критики за використання персональних даних своїх користувачів у рекламних інтересах, а також психологічні експерименти з відображенням постів у призначених для користувача стрічках новин. Нещодавня новина про те, що соцмережа проводила "експеримент з емоціями" майже 700 тис. своїх користувачів, фільтруючи їх "френд-стрічки" за параметром позитивності або негативності постів, викликав гостру реакцію інтернет-спільноти.