ua en ru

Чи складе соцмережа Foursquare конкуренцію Google

Днями інтернет-гіганта Google полічені. Саме такий висновок можна зробити із заяв засновників та керуючих міжнародній соціальній мережі Foursquare. Вони мають намір втілити всі принади і "фішки" соціальних мереж та інтернет-пошуковиків... в реальному світі. І заодно домогтися впливовості, порівнянної зі світовим лідером серед інтернет-пошукачів, корпорацією Google.

Що ж мають намір запропонувати власники Foursquare світу, який вже звик до Facebook, Twitter і ВКонтакте, світу, який вже не здивувати мережевими революціями та інтернет-банкінгом? В цьому розбиралися аналітики відділу "" журналу "Біржовий лідер".

"Шлях Foursquare": продати ідею Google... щоб відвернути увагу?

Компанія Foursquare була заснована в 2009-му році двома інтернет-підприємцями Денисом Кроулі і Навином Сельвадураем. Спочатку Foursquare являла собою звичайну для сучасного інтернет-простору розважальну мережу, тільки орієнтовану в першу чергу на смартфони.

Основна ідея полягає в тому, що, завдяки оснащеності сучасних смартфонів модулями геопозиціонування (такими, як всесвітньо відома GPS або російська ГЛОНАСС), власник апарата, встановив на нього потрібну програму і зареєстрований в мережі Foursquare, "зазначається" в місці свого перебування.

Ця процедура називається "чек-ін", сенс її в тому, щоб поділитися з друзями або з усім колом мережевих контактів інформацією про своїх переміщеннях і місцезнаходження. На роботі ти, в ресторані, в супермаркеті - ти входиш в свій аккаунт, робиш чек-ін, і всі знають, де ти знаходишся в даний. Всі, кого ти хочеш про це інформувати.

Експерти підкреслюють: сам по собі принцип не являє собою нічого незвичайного. Геопозиціонування використовується в багатьох інтернет-сервісах: такі сервіси називаються LBS. На відміну від програм для персональних комп'ютерів, версії для смартфонів роблять інформування про переміщення максимально динамічним. Існують як попередники, так і діючі аналоги мережі Foursquare, крім "класичних" соціальних мереж типу Facebook і Twitter. Нерідко фахівці називають праобразом Foursquare соціальні сервіси Brightkite і FriendFeed. Ці сервіси поєднують пошук користувачів по місцю розташування, віртуальні контакти, міні-сервіси для створення фотогалерей, музичних каналів, а також функції оновлення статусів, які є звичними практично для всіх сучасних реєстраційних мереж, будь то універсальний Google, комунікативна ICQ або поштовик Mail.ru.

Однак у Foursquare є і прямий прототип - додаток, випущене компанією Dodgeball ще на початку двохтисячних років. Цікаво, що це додаток, що працювало на SMS-технології, також було створено Деннісом Кроулі: це був його дипломний проект. А ось тепер - увага: у 2005-му році компанію і розробку купив... Google. Розроблення він фактично заморозив, компанія припинила існування, а IT-гігант в результаті випустив власну програму на аналогічних технології, яка діє і сьогодні - Google Latitude. Додаток, як стверджують експерти, набрала популярність завдяки дуже популярному бренду компанії. З точки зору функціональної сервіс Latitude повторює ті ж ідеї, які лежать в основі згаданих Brightkite і FriendFeed, причому у значно урізаному варіанті: кількість функцій в сервісі Latitude обмежена, версії сервісу для головного конкурента Android-пристроїв (смартфонів і планшетних комп'ютерів, що працюють на операційній системі Android, створеною компанією Google) - "эппловского" IPhone - фактично не існує.

Експерти також звертають увагу на розроблений росіянами сервіс AlterGeo, діючий в СНД, Європі та Південній Америці, що з'явився в 2008-му році, і з того моменту придбав значну популярність. Його розробники починали з оригінальної ідеї: використання для визначення місця розташування пристроїв мережу Wi-Fi, однак сьогодні використовують і інші сигнали і точки, в частноти, GSM, GPS, CDMA. Влітку 2011 року блокуючий пакет компанії викупила група інвесторів з США за десять мільйонів доларів. Основною відмінністю системи позиціонування AlterGeo від більшості аналогів є комплексний спосіб геопозиціонування, використовує, за запевненням розробників, практично всі доступні методи.

Отже, виникає закономірне питання: якщо існує така кількість аналогів Foursquare, соціальної мережі з геолокализацией, та ще й випущених такими важкоатлетами IT-бізнесу, як Google, чому саме про Foursquare говорять як про найбільш багатообіцяючою з точки зору розвитку?