За прогнозами Airbus, до 2030 р. третина всіх польотів здійснюватиметься на біопаливі. Про це журналістам повідомив директор департаменту захисту навколишнього середовища європейського концерну Airbus Крістіана Дюма на конференції "Зелений форум" в Москві, передає РБК.
Він повідомив, що 17 листопада 2010 р. в Бразилії відбудеться перший тестовий політ вузькофюзеляжного літака, один з баків якого буде заповнений гасом, а другий - біопаливом. У грудні ц.р. запланований другий такий політ. Як повідомив К.Дюма, на сьогодні низка європейських компаній хочуть до 2030-2040 рр. почати здійснювати перельоти між містами на біопаливі.
"Зараз гостро стоїть питання залучення інвестицій. Нам потрібно показати інвесторам, що біопаливо працює", - додав він.
Тим часом, за прогнозом американської аерокосмічної корпорація Boeing, до 2015 р. приблизно 1% від всього обсягу авіапалива в світі складатиме біопаливо, повідомив віце-президент компанії "Боїнг - Громадянські літаки" Біллі Гловер. "Компанії, які займаються розробкою біопалива, говорять, що воно зможе конкурувати за ціною з нафтою вже через 2-3 роки", - сказав він. На думку Б.Гловера, в довгостроковій перспективі, коли обсяги виробництва і використання біопалива зростатимуть, його покупка стане вигідніша. "І якщо в 2010 р. вигода буде невеликою, то, скажімо, в 2025 р. - значною", - підкреслив він. Б.Гловер сказав, що для створення біопалива можуть застосовуватися різні складові рослинного походження, які "конвертуватимуться в єдиний склад високоякісного авіаційного палива".
Представники обох компаній сходяться на думці - використання біопалива дозволить авіакомпаніям заощадити за рахунок того, що зменшиться оплата за шкідливі викиди в атмосферу під час польотів. Нагадаємо, в липні 2008 р. на засіданні парламенту Євросоюзу був ухвалений закон про скорочення викидів в атмосферу вуглекислого газу двигунами літаків. Він набуває чинності з 1 січня 2012 р. Згідно з документом, запроваджуються певні квоти на дані викиди. До порушників закону будуть застосовані штрафні санкції, аж до повної заборони на польоти до Європи. Ті, хто забруднює атмосферу вище норми, викуплятимуть квоти у тих, хто перейшов на "зелені" технології (зокрема, на більш екологічні двигуни).