ua en ru

Згідно з прогнозами Airbus, до 2030 р. третина всіх польотів здійснюватиметься на біопаливі

За прогнозами Airbus, до 2030 р. третина всіх польотів здійснюватиметься на біопаливі. Про це журналістам повідомив директор департаменту захисту навколишнього середовища європейського концерну Airbus Крістіана Дюма на конференції "Зелений форум" в Москві, передає РБК.
Він повідомив, що 17 листопада 2010 р. в Бразилії відбудеться перший тестовий політ вузькофюзеляжного літака, один з баків якого буде заповнений гасом, а другий - біопаливом. У грудні ц.р. запланований другий такий політ. Як повідомив К.Дюма, на сьогодні низка європейських компаній хочуть до 2030-2040 рр. почати здійснювати перельоти між містами на біопаливі.
"Зараз гостро стоїть питання залучення інвестицій. Нам потрібно показати інвесторам, що біопаливо працює", - додав він.
Тим часом, за прогнозом американської аерокосмічної корпорація Boeing, до 2015 р. приблизно 1% від всього обсягу авіапалива в світі складатиме біопаливо, повідомив віце-президент компанії "Боїнг - Громадянські літаки" Біллі Гловер. "Компанії, які займаються розробкою біопалива, говорять, що воно зможе конкурувати за ціною з нафтою вже через 2-3 роки", - сказав він. На думку Б.Гловера, в довгостроковій перспективі, коли обсяги виробництва і використання біопалива зростатимуть, його покупка стане вигідніша. "І якщо в 2010 р. вигода буде невеликою, то, скажімо, в 2025 р. - значною", - підкреслив він. Б.Гловер сказав, що для створення біопалива можуть застосовуватися різні складові рослинного походження, які "конвертуватимуться в єдиний склад високоякісного авіаційного палива".
Представники обох компаній сходяться на думці - використання біопалива дозволить авіакомпаніям заощадити за рахунок того, що зменшиться оплата за шкідливі викиди в атмосферу під час польотів. Нагадаємо, в липні 2008 р. на засіданні парламенту Євросоюзу був ухвалений закон про скорочення викидів в атмосферу вуглекислого газу двигунами літаків. Він набуває чинності з 1 січня 2012 р. Згідно з документом, запроваджуються певні квоти на дані викиди. До порушників закону будуть застосовані штрафні санкції, аж до повної заборони на польоти до Європи. Ті, хто забруднює атмосферу вище норми, викуплятимуть квоти у тих, хто перейшов на "зелені" технології (зокрема, на більш екологічні двигуни).