ua en ru

Угода про ЗВТ з ЄС передбачає захист від засилля імпортних автомобілів, - П'ятницький

Україна передбачила в проекті угоди про зону вільної торгівлі з Європейським союзом механізми, які дозволять захиститися від засилля імпортних автомобілів. Про це заявив урядовий уповноважений з питань євроінтеграції Валерій П'ятницький на конференції із розвитку автомобільної індустрії України у вівторок, 25 жовтня, передає кореспондент РБК-Україна.

"Формула побудована таким чином, щоб без розслідування у випадку виникнення загрози застосовувати захисні заходи. Крім того, залишається право застосовувати глобальні захисні заходи по відношенню до всього імпорту автомобілів до України. Тобто, ми намагалися в рамках угоди сформувати такий режим, який би не дозволив якогось непередбачуваного розвитку подій внаслідок лібералізації", - наголосив П'ятницький.

Він поінформував зокрема, що, згідно із документом, експорт автомобілів з України до Євросоюзу не буде обкладатися митом із першого ж дня, щойно угода набуде чинності, а імпорт європейських автомобілів буде обкладатися митом із поступовим його зниженням протягом 10 років. "Якщо ж ми розуміємо, що внаслідок імпорту преференційного може скластися ситуація, що це може завдати шкоди українському виробництву, в цьому випадку ми передбачили у розділі, який стосується захисних заходів, застосування так званих двосторонніх захисних заходів протягом п'ятнадцятирічного періоду", - додав він.

За словами урядового уповноваженого з питань євроінтеграції, для контролю ситуації Україна передбачила певні індикатори. Зокрема, це можливість безмитного імпорту 45 тис. автомобілів на рік: "Є традиційний обсяг прямого імпорту з Євросоюзу, який склався в період 2005-2007 рр. Цей обсяг склав приблизно 45 тис. Тобто, це фактично - один із параметрів, що з Європейського союзу на український ринок без застосування захисних заходів може постачатися 45 тис. автомобілів". "Це не квота, ці автомобілі не будуть ні між ким розподілятися. Це параметр, який без розслідування - якщо протягом року досягається параметр 45 тис. автомобілів - дає підстави для того, щоб задуматися, чи варто застосувати захисні заходи", - наголосив він. Другий параметр - частка імпортних автомобілів на українському ринку. Перші два роки ця частка ринку складатиме 20%, поступово збільшуючись по 1% на рік до 25%.