ua en ru

Рахункова палата відзначила незадовільний стан системи держзамовлень на продукцію

Колегія Рахункової палати розглянула результати аналізу формування і виконання у 2012-2013 рр. державного замовлення на поставку продукції для державних потреб і прийшла до висновку, що загальний стан функціонування системи держзамовлення є незадовільним. Про це повідомляє прес-служба відомства.

Так зазначається, що законодавство у сфері державного замовлення на поставку продукції для державних потреб вимагає вдосконалення.

Наприклад, у прийнятому наприкінці минулого року Законі України "Про формування та розміщення держзамовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів" чітко не визначені критерії відбору відповідних навчальних закладів, механізм конкурсного відбору.

Міністерства і відомства необґрунтовано з року в рік збільшують обсяги фінансування державного замовлення на освіту через відсутність методики розрахунку вартості підготовки одного фахівця. В результаті фактична вартість навчання за контрактною формою набагато менше вартості отримання аналогічних спеціальностей за держзамовленням.

Так, Мінагрополітики встановило вартість підготовки за держзамовленням одного спеціаліста за спеціальністю "право" в сумі 15 тис. 147 грн (освітній рівень "молодший спеціаліст"). А підлеглий міністерству Аграрний коледж управління і права Полтавської державної аграрної академії навчає за аналогічним освітнім рівнем і спеціальністю на контрактній основі за 6 900 тис. грн. Тобто, вартість такого навчання для держави обходиться більш ніж в два рази дорожче, ніж для фізичних осіб.

Аналогічна ситуація у Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв: вартість отримання освіти за спеціальністю "мистецтво" (освітній рівень "спеціаліст") на контрактній основі - 12 тис. грн, а за держзамовленням - 50 тис. 588 грн. Така різниця є необґрунтованою і призводить до істотної навантаження на держбюджет.

Колегія Рахункової палати зазначила відсутність нормативно визначеного механізму працевлаштування випускників вищих навчальних закладів і порядку компенсації або відшкодування бюджетних коштів фахівцями, які здобули вищу освіту за держзамовленням, але не відпрацювали обов'язкових три роки за направленням.