Рахунковою палатою встановлено, що завдяки напрямом місцевим органам влади державних капітальних видатків за бюджетними програмами на будівництво, реконструкцію та ремонт об'єктів соціальної та іншої інфраструктури виконані певні види робіт, введено в експлуатацію ряд об'єктів і, таким чином, підвищений рівень надання соціальних послуг у регіонах. Про це повідомляє прес-служба Рахункової палати.
Так, в 2012 р. освоєно 1,2 млрд грн., у I півріччі 2013 р. - 17,5 млн грн.
У 2012 р. Рада міністрів АР Крим, Дніпропетровська, Луганська обласні та Київська міська державні адміністрації (головні розпорядники коштів) використовували 912,9 млн грн державних капітальних видатків, що дозволило ввести в експлуатацію 273 заплановані пускові об'єкти житлово-комунального господарства, транспорту, освіти , архітектури, охорони здоров'я (з них в Луганській області - 142, в АР Крим - 128, у Дніпропетровській області - 3 об'єкти).
Водночас, за неналежне управління бюджетними коштами, зокрема їх розпорядниками в окремих регіонах, в кінці 2012 р. до державного бюджету було повернуто як невикористані 251,3 млн грн, не виконані також і заплановані роботи на окремих об'єктах.
При відсутності нормативно визначених на центральному рівні критеріїв розподілу державних капітальних витрат і відбору об'єктів створені умови для розпилення коштів місцевим органам влади між значною кількістю дрібних об'єктів, на яких проводилися ремонтні роботи. Це не сприяло як концентрації коштів на фінансування об'єктів з високим ступенем будівельної готовності, так і забезпечення повноти виконання робіт на пускових об'єктах 2012 р. та введенню їх в експлуатацію. Зокрема, в Луганській області державні капітальні видатки розподілені на проведення ремонту шиферної і рулонної покрівлі на 130 об'єктах житлового фонду, а також капітального ремонту 11 ліфтів. В АР Крим - на капітальний ремонт зовнішнього освітлення площі і вулиць у селах Ленінське та Останіно з обсягом фінансування від 43 до 98 тис. грн.
Через недостатність нормативно-правового забезпечення питань використання державних капітальних видатків, кошти фактично використовувалися по тих же напрямках, які фінансувалися за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів, - на вирішення місцевих проблем у сфері забезпечення життєдіяльності адміністративних одиниць.
Загалом, законодавчо не врегульовано питання щодо формування та використання державних капітальних витрат створює умови для безсистемного витрачання і розпорошення цих коштів, відсутності концентрації фінансового ресурсу на будівництво і реконструкцію стратегічних об'єктів відповідних регіонів, які є основою їх розвитку.