ua en ru

Рахункова палата зазначила неналежне управління бюджетними коштами в окремих регіонах

Рахунковою палатою встановлено, що завдяки напрямом місцевим органам влади державних капітальних видатків за бюджетними програмами на будівництво, реконструкцію та ремонт об'єктів соціальної та іншої інфраструктури виконані певні види робіт, введено в експлуатацію ряд об'єктів і, таким чином, підвищений рівень надання соціальних послуг у регіонах. Про це повідомляє прес-служба Рахункової палати.

Так, в 2012 р. освоєно 1,2 млрд грн., у I півріччі 2013 р. - 17,5 млн грн.

У 2012 р. Рада міністрів АР Крим, Дніпропетровська, Луганська обласні та Київська міська державні адміністрації (головні розпорядники коштів) використовували 912,9 млн грн державних капітальних видатків, що дозволило ввести в експлуатацію 273 заплановані пускові об'єкти житлово-комунального господарства, транспорту, освіти , архітектури, охорони здоров'я (з них в Луганській області - 142, в АР Крим - 128, у Дніпропетровській області - 3 об'єкти).

Водночас, за неналежне управління бюджетними коштами, зокрема їх розпорядниками в окремих регіонах, в кінці 2012 р. до державного бюджету було повернуто як невикористані 251,3 млн грн, не виконані також і заплановані роботи на окремих об'єктах.

При відсутності нормативно визначених на центральному рівні критеріїв розподілу державних капітальних витрат і відбору об'єктів створені умови для розпилення коштів місцевим органам влади між значною кількістю дрібних об'єктів, на яких проводилися ремонтні роботи. Це не сприяло як концентрації коштів на фінансування об'єктів з високим ступенем будівельної готовності, так і забезпечення повноти виконання робіт на пускових об'єктах 2012 р. та введенню їх в експлуатацію. Зокрема, в Луганській області державні капітальні видатки розподілені на проведення ремонту шиферної і рулонної покрівлі на 130 об'єктах житлового фонду, а також капітального ремонту 11 ліфтів. В АР Крим - на капітальний ремонт зовнішнього освітлення площі і вулиць у селах Ленінське та Останіно з обсягом фінансування від 43 до 98 тис. грн.

Через недостатність нормативно-правового забезпечення питань використання державних капітальних видатків, кошти фактично використовувалися по тих же напрямках, які фінансувалися за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів, - на вирішення місцевих проблем у сфері забезпечення життєдіяльності адміністративних одиниць.

Загалом, законодавчо не врегульовано питання щодо формування та використання державних капітальних витрат створює умови для безсистемного витрачання і розпорошення цих коштів, відсутності концентрації фінансового ресурсу на будівництво і реконструкцію стратегічних об'єктів відповідних регіонів, які є основою їх розвитку.