S&P поліпшило прогноз по рейтингу "Групи Креатив" з "негативного" на "стабільний"

Вівторок 14 січня 2014 15:57
Standard & Poor's сьогодні, 14 січня 2014 р. переглянула прогноз по рейтингу українського виробника рослинних жирів і олій "Група Креатив" з "Негативного" на "Стабільний"

Служба кредитних рейтингів Standard & Poor's сьогодні, 14 січня 2014 р. переглянула прогноз по рейтингу українського виробника рослинних жирів і олій "Група Креатив" з "Негативного" на "Стабільний" і підтвердила довгостроковий кредитний рейтинг компанії на рівні B-. Про це повідомляє прес-служба S&P.

Також зазначається, що перегляд прогнозу по рейтингу групи відбиває аналогічну дію за суверенними рейтингами України (26 грудня 2013 р.), де зосереджені виробничі активи компанії. Оцінка ризику переказу і конвертації валюти (B-) залишається незмінною; вона обмежує рейтинг "Група Креатив" у зв'язку з можливими ризиками, пов'язаними з обмеженнями на валютні операції та в цілому несприятливим втручанням з боку держави.

Рейтинги відображають оцінку профілю бізнес-ризиків групи як "уразливого" і профілю фінансових ризиків як "агресивного".

З одного боку, експерти S&P вважають, що кредитна якість суверенного уряду України може обумовити виникнення деяких ризиків для "Групи Креатив", включаючи можливі обмеження на валютні операції, посилення валютного контролю та несвоєчасне повернення сплачених сум з ПДВ. В цілому також зазначається ризик посилення фіскального тиску та погіршення доступу українських корпоративних позичальників до фінансових ринків. Незважаючи на те, що група експортує значну частину виробленої продукції (близько двох третин), що група не захищена від цих ризиків, вважають в S&P.

З іншого боку, експерти відзначають ефективність виробничої діяльності компанії, що забезпечує значний обсяг експортної виручки, номінованої в доларах США. Експортна діяльність групи може не піддаватися цим ризикам, оскільки підтримує значні валютні резерви країни. Уряд України вже використовує заходи валютного контролю, які передбачають продаж експортерами 50% валютної виручки на українському ринку. НБУ нещодавно прийняв рішення про продовження обов'язкового продажу 50% валютної виручки експортерів на міжбанківському валютному ринку України незалежно від джерела виручки. Експерти S&P вважають, що посилення політики валютного контролю може негативно позначитися на показниках операційної діяльності "Групи Креатив".

Оцінка профілю бізнес-ризиків групи як "уразливого" враховує її слабку конкурентну позицію і дуже високий ризик ведення діяльності в Україні (відповідно до критеріїв S&P). Оцінка профілю бізнес-ризиків відображає головним чином волатильність сільськогосподарської галузі та високий ризик, пов'язаний з веденням діяльності в Україні.

Профіль фінансових ризиків "Групи Креатив" оцінюється як "агресивний" у зв'язку з дуже високим рівнем боргового навантаження, від'ємним значенням вільного грошового потоку (FOCF), залежністю від короткострокового боргу та необхідністю виконувати вимоги фінансових ковенантів. В кінці 2012 р. відношення "борг / EBITDA" досягло 4,64х. Експерти очікують зниження обсягу капітальних витрат приблизно до 40 млн дол. у 2013 р. і боргового навантаження у зв'язку зі значним підвищенням EBITDA і скороченням боргу. Згідно з оцінками S&P, відношення "борг / EBITDA" складе лише близько 3,7x в кінці 2013 р.

Прогноз "Стабільний" за рейтингом групи відображає прогноз за суверенними рейтингами України. Прогноз відображає поліпшення кредитоспроможності країни, що знижує ймовірність посилення ризику обов'язкової конвертації валюти для українських компаній. Це, в свою чергу, могло б негативно вплинути на здатність компанії обслуговувати та погашати боргові зобов'язання, деноміновані в доларах США.

На українському ринку група є одним з лідерів з виробництва жирів і маргаринів (з часткою ринку більше 30%), входить в ТОП-3 українських переробників насіння соняшнику за встановленими потужностями, а також є однією з провідних компаній з переробки сої (з часткою ринку більше 16%).

До складу групи входять 9 заводів, 5 елеваторних комплексів, рослинницькі господарства, а також свинокомплекс.

Група реалізує свою продукцію як серед промислових компаній, так і серед кінцевих споживачів. Підприємства групи випускають небрендовану продукцію, а також продукцію під ТМ "Сонола"ТМ "Деликон", ТМ "Дивное", ТМ "Кум".

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся