ua en ru

Низка компаній будівельної галузі Великобританії очікує, що Олімпіада в Лондоні принесе їм збитки

Технологічні, медійні та телеком-компанії, а також рітейлери потирають руки в очікуванні гарного прибутку від літніх Олімпійських ігор. Але, як з'ясувала в ході опитування британська газета The Telegraph, кожна десята компанія-респондент, навпаки, вже готова змиритися зі збитками від цього грандіозного спортивного події. В основному постраждалими виявляться компанії будівельного сектора.

Найбільше виграють від олімпійського ажіотажу технологічні та телеком-компанії, а також медіа (всього 14 компаній). Так, гігант реклами WPP заявив, що Олімпіада, а також Євро-2012 і президентські вибори в США підстьобнуть зростання рекламної галузі у Великобританії на 1%. Технологічна компанія Cobham, що працює в основному на оборонну промисловість, непогано заробить на відеокамерах та іншому обладнанні, яке буде використовуватися в рамках програми "Безпечне місто". Влада Лондона витратять на забезпечення безпеки 900 млн дол

Про те, що Ігри їм дуже на руку, заявили і десять компаній зі сфери нерухомості. За їхніми словами, підвищена увага до Лондону призведе до зростання числа бажаючих купити або орендувати землю і житло.

Традиційно від спортивних подій світового масштабу виграють компанії, що продають предмети із символікою заходи. Серед них такий виробник споживчих товарів, як Zetar. Наплив туристів завжди означає зростання продажів продуктів харчування, і на цьому зіграють ритейлер J Sainsbury, мережа пекарень Greggs і ще сім компаній, що володіють ресторанами і пабами.

Про те, що Ігри підвищать їх прибуток, заявили також 12 будівельних компаній, оператор залізниць Go-Ahead і туристичні агентства.

Втім, не всім вдасться збагатитися за рахунок головної спортивної події року. Так, ряд компаній будівельної і транспортної галузі очікують збитки. Справа в тому, що об'єкти для Ігор вже побудовані, а на нові проекти, пов'язані з ними, уряд наклав заборону. Так, гірничодобувний концерн Anglo American заявив про зниження попиту на бетон після завершення будівництва Олімпійського села. А інфраструктурна компанія Hill & Smith Holdings побоюється мораторію на дорожні роботи на півдні Великобританії. Будівельним компаніям все ж гріх скаржитися: влада щедро заплатили їм за підготовку Ігор. Так, будівництво Олімпійського селища в Лондоні обійшлося організаторам у 1,1 млрд фунтів стерлінгів.

Транспортні компанії також далеко не всі в захваті від майбутньої Олімпіади. Так, International Consolidated Airlines (до неї входять British Airways і Iberia) побоюється падіння попиту на авіаквитки на початку серпня, як це було в інших містах, що приймали Олімпійські ігри.

Експерти радять бути дуже обережними навіть тим компаніям, які твердо впевнені в тому, що не залишаться в програші. На думку аналітиків Rubicon, що спеціалізується на маркетингових дослідженнях, готельєри ризикують через свою жадібність розполохати корпоративних клієнтів як під час Олімпіади, так і в більш довгостроковому періоді. Уже зараз лондонські готелі підвищили ціни на проживання під час Ігор в два-три рази. В результаті, за прогнозом Rubicon, до 80% бізнес-клієнтів відмовляться від поїздок до Лондона в цей час, а багато туристів будуть зупинятися в готелях за межами столиці.

Нагадаємо, напередодні літніх Олімпійських ігор в Лондоні ціни в готелях міста різко зросли - зараз забронювати номер на час головної спортивної події року обійдеться в середньому в 210 фунтів за ніч при його звичайній ціні на рівні 103 фунта.