ua en ru

Зростання світової автомобільної промисловості в 2012 р. залишиться помірним, - Ernst&Young

Динаміка глобальної автомобільної промисловості в новому році збереже торішні помірні темпи, коли ринок виріс на 3%. Такий прогноз розвитку світового автопрому в 2012 р., зроблений експертами компанії Ernst&Young.

В якості основних індикаторів у Ernst&Young враховують уповільнення попиту на тих, що розвиваються. і збереження млявою реалізації на розвинених ринках. У 2011 р. зростання автомобілебудівної промисловості склало 3%.

В основі прогнозу на поточний рік аналітики враховують п'ять факторів. Одним з основних джерел занепокоєння, на їх думку, стане охолодження ринків, що розвиваються, в 2012 р., проте довгостроковий прогноз розвитку галузі залишається сприятливим.

На думку експертів, на автомобільних ринках індустріально розвинених європейських країн слід очікувати мляву реалізацію, обумовлену кризою суверенного боргу. Перспективи збільшення реалізації на ринку США не очевидні. Незважаючи на зроблені раніше прогнози про відновлення в поточному році виробництва і реалізації на зазначених ринках до рівня докризового 2007 р., чекати його тепер, на їх думку, доводиться не раніше середини поточного десятиліття.

"Ланцюжок поставок, мабуть, буде зазнавати впливу зростання конкуренції за частку ринку між виробниками оригінального устаткування (OEM). Для багатьох міжнародних виробників оригінального устаткування основними ринками стають країни з ринковою економікою, що розвивається, в першу чергу КНР. У зв'язку з цим виробникі оригінального устаткування стикаються з викликами, пов'язаними не тільки зі збереженням частки на вітчизняному ринку, але і забезпеченням зростання на ринках, що розвиваються. Постачальники будуть відчувати зростання конкуренції в операційній і фінансових сферах", - відзначають в Ernst&Young.

Згідно з прогнозом, можна очікувати, що міжнародна автомобільна промисловість повністю відновиться після двох природних катастроф: землетруса в Японії і повені в Таїланді, які стали причиною значного скорочення виробництва автомобілів і частин у попередні місяці. Зазначені катастрофи призвели до скорочення запасів, але відкрили перед компаніями унікальну можливість оцінити розміщення виробничих потужностей і впровадити процеси реагування на можливі порушення постачань в майбутньому.

Крім того, однією з основних проблем для постачальників буде невизначеність цін на сировину. У зв'язку з цим їм слід розглянути різні підходи: від структурування (регулювання) цін на основі договорів до реалізації стратегії спільного доступу до ресурсів.

"В результаті, в 2012 р. слід чекати збереження основних тенденцій, які проявилися в галузі у минулому році. Незважаючи на збереження слабкого попиту, триватиме співпраця виробників оригінального устаткування в області розробки нових автомобільних платформ і автомобілів з низькою емісією в результаті посилення регулювання. До того ж, враховуючи прогнози доходів в діапазоні від стабільного до сприятливого, більшість автомобільних компаній буде прагнути до стійкого рентабельного зростання. Також варто очікувати підвищення надійності та еластичності ланцюжка поставок. А мляве зростання активності на ринку IPO в 2011 р. порівняно з попереднім роком, переважно викликаний діяльністю компаній КНР, може перекинутися і на 2012 р." - прогнозують в Ernst&Young.

У теж час для українського автомобільного ринку 2011 р. не був простим, так як він характеризувався відсутністю масштабних інвестицій іноземних і вітчизняних автовиробників, повільним відновленням виробництва і попиту, задоволення попиту в основному за рахунок імпорту, відзначає партнер, керівник групи Ernst&Young з надання послуг підприємствам автомобільної галузі в Україні, Олег Світліючий.

В той же час, на думку експерта, ряд факторів, такі як чисельність населення України, відносно невеликий парк автомобілів на душу населення, дешевизна ресурсів робить авторинок України перспективним як для імпорту, так і для виробництва автомобілів.

"Успішність 2012 р. для автопрому буде характеризуватися низкою факторів, серед яких варто виділити наступні: розвиток автокредитування, сприятливий інвестиційний клімат, наявність державних програм, стимулюючих утилізацію старих автомобілів, підтримка національних автовиробників. Безумовно, автомобільний ринок України буде розвиватися в контексті світового автопрому, який, у свою чергу, схильний до низки ризиків і тенденцій, які описані в нашому глобальному звіті", - укладає Світліючого.